سهم استان های مرزی از واردات اقلام اساسی به 500میلیون دلار افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 24 خرداد 1405 - 16:47
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: سهم واردات کالاهای اساسی از استان های مرزی به 500 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی دوستی، معاون اقتصادی وزیر کشور در نشست با معاونین اقتصادی استانداران ، با اشاره به نقش مؤثر واردات کالا از استان‌های مرزی در دوران جنگ، گفت: «استان‌هایی مانند بلوچستان، گیلان و آذربایجان غربی اعداد بسیار خوبی در واردات کالا در زمان جنگ تحمیلی ثبت کردند و به همین دلیل در جنگ عملا هیچ کمبودی وجود نداشت.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه، سهمیه ارزی مرتباً تمدید می‌شود،گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته در آخرین جلسات، ظرفیت از 300 میلیون دلار به 500 میلیون دلار افزایش یافته است.

وی افزود، حتی می‌توان 50 درصد از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را از این مسیر تأمین کرد، به همین دلیل این ظرفیت باید تقویت شود.

دوستی گفت: مازندران با واردات 31 میلیون دلار کالای اساسی (به صورت بدون انتقال ارز) در صدر استان های کشور می‌باشد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.