تسهیلات ۱۰۰ هزار‌میلیارد تومانی خودروسازان تصویب شد

دنیای اقتصاد دوشنبه 25 خرداد 1405 - 00:10
دنیای‌ اقتصاد: معاون وزیر صمت گفت: افزایش سقف تسهیلات برای خودروسازان پیگیری شده و ۵۰همت برای گروه خودروسازی سایپا و ۵۰همت برای ایران‌خودرو نهایی شده است که طی روزهای آینده مصوبه آن ابلاغ خواهد شد.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از تصویب ۱۰۰همت تسهیلات برای دو خودروساز بزرگ کشور به منظور پرداخت مطالبات قطعه‌سازان خبر داد و گفت: با اجرای این مصوبه بخش قابل‌توجهی از مشکلات نقدینگی واحدهای قطعه‌سازی برطرف خواهد شد. معاون وزیر صمت تصریح کرد: در ماه‌های گذشته چالش‌هایی در مجموعه سایپا ایجاد شد که در کمیته خودرو مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد. پیش‌بینی می‌شود طی ۲۰ روز آینده بخشی از این مشکلات برطرف شود.رئیس هیات عامل ایدرو تاکید کرد: قطعه‌سازان استان‌های قزوین و آذربایجان شرقی در اولویت پرداخت مطالبات قرار خواهند گرفت. مقیمی همچنین درباره تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی اظهار کرد: در جلسات تخصصی، ارز مورد نیاز برای تولید و خدمات پس از فروش پیش‌بینی شده است؛ اما لازم است موضوع توسعه واحدهای تولیدی نیز در این برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.