صدای فورلان هم درآمد؛/ اروگوئه: فیفا مسؤول هرج و مرج است!

ورزش سه دوشنبه 25 خرداد 1405 - 06:55
تیم ملی اروگوئه پیش از شروع جام جهانی با مشکل سفر از مکزیک به آمریکا روبه‌رو شد و مسؤولیت آن را متوجه فیفا دانست.

به گزارش "ورزش سه"، اروگوئه آغاز پرتنشی را در جام جهانی 2026 تجربه کرد و به دلیل تأخیر در سفر از محل اقامت خود در مکزیک به میامی برای انجام نخستین بازی مرحله گروهی، فیفا را مسئول این وضعیت دانست.

شاگردان مارسلو بیلسا پیش از شروع رقابت‌ها به کانکون سفر کرده بودند تا آخرین برنامه‌های آماده‌سازی خود را پشت سر بگذارند، اما هنگام حرکت به سمت آمریکا برای دیدار با عربستان، به دلیل عدم صدور مجوز پرواز هواپیمای اختصاصی، برای مدت طولانی در فرودگاه معطل ماندند.

بر اساس گزارش‌ها، مشکل ایجاد شده به نقص در مدارک هواپیما مربوط بوده که باعث شد اجازه پرواز از کانکون به میامی در زمان مقرر صادر نشود. در نتیجه، اعضای تیم اروگوئه در مجموعه تفریحی مایا کوبا در نزدیکی فرودگاه کانکون منتظر ماندند تا مشکل برطرف شود؛ موضوعی که باعث نارضایتی جدی فدراسیون فوتبال این کشور شد.

فدراسیون اروگوئه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دلیل شرایط خارج از کنترل ما، حرکت تیم به تعویق افتاد و اکنون در هتل استراحت می‌کنیم. فیفا زمان جدید پرواز را ساعت 4:15 عصر تعیین کرده است.»

در همین حال، یک سخنگوی فدراسیون اروگوئه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرد که این نهاد، فیفا را مسؤول مستقیم این مشکل می‌داند؛ هرچند فیفا هنوز واکنشی رسمی به این ادعا نشان نداده است.

دیگو فورلان، اسطوره فوتبال اروگوئه نیز با انتشار پیامی در فضای مجازی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و نوشت: «چه کسی مسئول است؟» و در ادامه از تیم ملی کشورش حمایت کرد.

گفتنی است اروگوئه در گروه خود با عربستان، کیپ‌ورد و اسپانیا هم‌گروه است و برنامه دارد دو بازی ابتدایی را در میامی برگزار کند.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.