تقویت امکانات و بودجه انتقال خون مازندران با قوت ادامه می‌یابد

خبرآنلاین دوشنبه 25 خرداد 1405 - 11:01
استاندار مازندران در ادامه برنامه بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان، با حضور در اداره کل انتقال خون مازندران، از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید و روند ارائه خدمات به شهروندان و اهداکنندگان خون را از نزدیک بررسی کرد. ‎

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مهدی یونسی استاندار مازندران در ادامه سلسله بازدیدهای میدانی و سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان، با حضور در اداره کل انتقال خون مازندران، ضمن گفت‌وگو با مدیران، کارکنان و مراجعان، در جریان آخرین وضعیت فعالیت‌ها، خدمات و چالش‌های این مجموعه قرار گرفت.

استاندار مازندران در این بازدید با حضور در بخش‌های مختلف از جمله پذیرش اهداکنندگان، آزمایشگاه‌ها، فرآوری و نگهداری فرآورده‌های خونی، روند خدمت‌رسانی به مردم را مورد ارزیابی قرار داد و بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات، تکریم ارباب رجوع و تسهیل فرآیندهای اجرایی تأکید کرد.

استاندار مازندران در جریان این بازدید با اشاره به رویکرد میدانی در نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: بازدیدهای میدانی متعددی از شهرستان‌ها، شهرها و دستگاه‌های اجرایی استان انجام می دهیم تا از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی، ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود قرار بگیریم.

وی با تأکید بر اهمیت راهبردی سازمان انتقال خون در نظام سلامت کشور افزود: فرآورده‌های خونی از ارکان اصلی حفظ سلامت جامعه به شمار می‌روند و اگر خدای ناکرده در فرآیند تأمین، نگهداری یا توزیع این فرآورده‌ها اختلالی ایجاد شود، بدون تردید شبکه درمانی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و حتی ممکن است جان بیماران در معرض خطر قرار گیرد.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به شرایط ویژه استان مازندران اظهار کرد: مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن و شرایط خاص اقلیمی، در بخش قابل توجهی از سال میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر است؛ از این رو ضروری است ذخایر و فرآورده‌های خونی مورد نیاز به میزان کافی در دسترس باشد تا هیچ‌گونه مشکلی برای شهروندان، بیماران و گردشگران ایجاد نشود.

استاندار مازندران ادامه داد: در بسیاری از دستگاه‌ها معمولاً شاخص‌هایی مانند بودجه، اعتبارات، تخصیص منابع و تجهیزات مورد توجه قرار می‌گیرد، اما در مجموعه انتقال خون موضوعی فراتر از این شاخص‌ها مطرح است. آنچه در این مجموعه بیش از هر چیز ارزش دارد، انسانیت، منزلت انسانی و اعتمادی است که باید در میان مردم ایجاد شود.

وی تصریح کرد: عملکرد انتقال خون، ارتباطی مستقیم با سلامت جامعه و نجات جان انسان‌ها دارد. انتقال خون از مجموعه‌هایی است که نقش آن صرفاً در چارچوب اعتبارات و امکانات قابل تعریف نیست، بلکه مأموریتی انسانی و حیاتی برای حفظ جان بیماران و پشتیبانی از مراکز درمانی بر عهده دارد.

یونسی با قدردانی از تلاش‌های کارکنان اداره کل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: در مجموع ارزیابی و رضایت خوبی از عملکرد انتقال خون استان دارم و این رضایت پیش از این نیز وجود داشته است. همچنین نسبت به سال گذشته، پویایی، تحرک و برخی تغییرات مثبت در این مجموعه مشاهده می‌شود که می‌تواند آثار ارزشمندی در ارتقای سطح سلامت جامعه و کیفیت خدمات‌رسانی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به نقش حیاتی سازمان انتقال خون در حفظ سلامت جامعه و پشتیبانی از مراکز درمانی، اظهار کرد: تأمین پایدار خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران از مهم‌ترین خدمات حوزه سلامت است و باید با برنامه‌ریزی دقیق، امکانات و ظرفیت‌های موجود در این بخش تقویت شود.

در جریان این بازدید، مدیرکل انتقال خون مازندران نیز گزارشی از وضعیت ذخایر خونی، میزان مشارکت اهداکنندگان، برنامه‌های فرهنگی ترویج اهدای خون و نیازهای زیرساختی این مجموعه ارائه کرد.

استاندار مازندران در پایان با بررسی مسائل و درخواست‌های مطرح شده، دستورات لازم را برای پیگیری و رفع برخی مشکلات و تسریع در روند ارائه خدمات صادر کرد.

این بازدید در راستای سیاست‌های میدانی و نظارتی استاندار مازندران برای ارزیابی مستقیم عملکرد دستگاه‌های اجرایی، شناسایی چالش‌ها و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به مردم انجام شد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.