نروژ از توافق میان ایران و آمریکا استقبال کرد

مشرق نیوز دوشنبه 25 خرداد 1405 - 11:26
وزیر خارجه نروژ در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» از توافق میان ایالات متحده و ایران استقبال و از میانجیگری قطر و پاکستان نیز تمجید کرد.

به گزارش مشرق، اسپن بارث اید وزیر خارجه نروژ در پیامی در واکنش به توافق میان ایران و آمریکا در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: من از توافق اعلام شده بین ایالات متحده و ایران به گرمی استقبال می‌کنم. تضمین ناوبری رایگان از طریق تنگه هرمز ضروری است و این توافق، لبنان را نیز شامل می‌شود. مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران باید دنبال شود.

وی در پایان نوشت: از پاکستان، قطر و دیگران به خاطر تلاش‌های فداکارانه‌شان تشکر می‌کنم.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عصر یکشنبه به وقت محلی (۱۴ ژوئن ۲۰۲۶ برابر با ۲۵ خرداد ۱۴۰۵) در شبکه تروث سوشال خود پس از دو جنگ علیه ایران اعلام کرد: توافق با جمهوری اسلامی ایران اکنون کامل شده است.

پیش از این، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که تفاهم‌نامه میان دو کشور حاصل شده و در روز جمعه ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) در سوئیس امضا خواهد شد.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز با صدور بیانیه‌ای درباره توافق پایان جنگ میان ایران و آمریکا تاکید کرد که بر اساس توافقات انجام شده، جنگ و عملیات نظامی در تمامی جبهه ها از جمله لبنان از امشب به صورت فوری و دائمی پایان یافته و به علاوه، محاصره دریایی علیه ایران بلافاصله و به طور کامل خاتمه می‌یابد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.