بازگشتِ نفس در کالبدِ آببندان پس از چهار دهه انتظار

خبرآنلاین سه شنبه 26 خرداد 1405 - 11:35
آببندان روستای ایزخورده شهرستان نور که حدود چهل سال به دلیل نبود لایروبی از مدار بهره‌برداری خارج شده بود بهره‌برداری شد.
به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: آببندان ۴.۷ هکتاری روستای ایزخورده که حدود چهل سال به دلیل نبود لایروبی از مدار بهره‌برداری خارج شده بود، با دو میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان هزینه و با همکاری جهاد کشاورزی، دهیار، شورای محلی و مردم روستا به بهره‌برداری رسید.
غفاری افزود: این آببندان پیش از لایروبی تنها ۴۰ هزار مترمکعب گنجایش داشت که پس از عملیات لایروبی حجم آبگیری آن به ۱۶۰ هزار مترمکعب افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با این اقدام، سطح زیر پوشش آبیاری به ۶۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه رسیده که ضمن تأمین آب پایدار، گامی بلند در جهت افزایش بهره‌وری و خودکفایی در تولید برنج و تحقق اقتدار ملی در عرصه کشاورزی محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور با بیان اینکه این شهرستان ۶۸ قطعه آببندان دارد، گفت: احیای آببندان‌های راکد مانند ایزخورده، الگویی از استقامت و کار جهادی و اولویت این مدیریت محسوب می‌شود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.