زنگ خطر برای نظام سلامت: تقاضای جذب پرستار کمتر از ظرفیت

بهداشت نیوز چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 13:07

به گزارش بهداشت نیوز عباس عبادی، با اشاره به محورهای مطرح‌شده در این نشست، اظهار کرد: موضوع کمبود نیروی پرستاری، مسائل مرتبط با نظام پرداخت، جبران خدمت و چالش‌های حقوقی و معیشتی پرستاران از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در جلسه با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت منابع انسانی در حوزه پرستاری کشور، به مقایسه شاخص‌های پرستاری ایران با کشورهای منطقه و برخی کشورهای توسعه‌یافته پرداخت و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی در مقایسه با کشورهای منطقه نیز با کمبود جدی نیروی پرستاری مواجه هستیم و این موضوع ضرورت برنامه‌ریزی مؤثر برای جذب و نگهداشت نیروها را دوچندان کرده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین با اشاره به نتایج آخرین آزمون استخدامی بیان کرد: در ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور، میزان استقبال و تقاضا برای جذب کمتر از ظرفیت و مجوزهای اعلام‌ شده بوده که این مسئله زنگ هشداری برای نظام سلامت محسوب می‌شود.

عبادی تأکید کرد: توجه به سیاست‌های نگهداشت نیروی انسانی، اصلاح نظام پرداخت، بهبود حقوق و مزایا و ارتقای شرایط کاری پرستاران، از مهم‌ترین راهکارهای عبور از چالش کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت است.

منبع: وبدا

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.