دکمه W در گیربکس اتوماتیک چه کاربردی دارد؟

عصر ایران یکشنبه 31 خرداد 1405 - 01:36
رانندگی در فصول سرد و جاده‌های لغزنده، چالش‌برانگیز است. گیربکس اتوماتیک با حالت‌های خاص رانندگی، پایداری و ایمنی را در این شرایط دشوار بهبود می‌بخشد.

دکمه W در گیربکس اتوماتیک قابلیتی هوشمندانه برای افزایش چسبندگی و کنترل خودرو در شرایط دشوار برفی و یخبندان است که به رانندگان کمک می‌کند تا با ایمنی بیشتری حرکت کنند.

به گزارش گجت نیوز، رانندگی در فصول سرد و جاده‌های لغزنده، چالش‌برانگیز است. گیربکس اتوماتیک با حالت‌های خاص رانندگی، پایداری و ایمنی را در این شرایط دشوار بهبود می‌بخشد.

حالت زمستانه (W) چگونه عمل می‌کند؟

حرف W مخفف Winter Mode است که چسبندگی را بهبود بخشیده و هرزگردی چرخ‌ها را در جاده‌های برفی یا یخبندان کاهش می‌دهد. در این حالت، گیربکس به جای دنده یک، حرکت را از دنده دو یا سه آغاز می‌کند تا گشتاور اولیه کاهش یابد. این کار از لغزش تایرها جلوگیری می‌کند.

بهترین زمان برای فعال کردن دکمه W

دکمه W هنگام شروع حرکت از توقف‌گاه‌ها در جاده‌های برفی و یخ‌زده‌ی پاکسازی‌نشده یا در باران یخ‌زده، بسیار کاربردی است. هر زمان خطر هرزگردی تایر وجود دارد، استفاده از آن توصیه می‌شود. اما نباید برای رانندگی دائم در زمستان استفاده شود؛ زیرا در سربالایی‌ها یا شتاب‌گیری سریع، عملکرد خودرو را کاهش می‌دهد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.