به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای آخرین بازی خود در دور گروهی جام جهانی 2026 آماده میشود که علاوه بر اتفاقات اخیر کشور و حواشی که از طرف میزبان مسابقات برای تیم ایران ایجاد شد، با نظر امیر قلعه نویی، نفراتی به تیم ملی دعوت شدند که برخی از آنها برای اولین بار حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا را تجربه میکنند. علی علیپور یکی از همین بازیکنان است که حالا میگوید قرار بوده در بدو دوران فوتبالش در استقلال زیر نظر قلعه نویی کار کند، اما این همکاری به این مقطع و تیم ملی موکول شده است.
مشروح مصاحبه علی علیپور مهاجم ملی پوش پرسپولیس با برنامه بازیساز را در ادامه بخوانید:
* اگر در جام جهانی گل بزنی شادی پس از گلت چیست؟
واقعا خیلی دوست دارم در آن لحظه پیراهنی که تنم هست را بیرون بیاورم و لوگوی تیم ملی را ببوسم ولی به خاطر اینکه جریمه شخصی دارد، از درآوردن پیراهن صرف نظر میکنم. یا لوگوی روی پیراهنم را میبوسم و یا یک پیراهن رزرو که روی نیمکت هست را دست میگیرم و نشان میدهم.
* با اولین درآمدت از فوتبال چه کردی؟
در راه آهن بودم. فکر کنم یک چک 50 میلیون تومانی گرفته بودم و با آن توانستم ماشین بخرم. ماشینم پرشیا بود. چون قراردادم کم بود، شاید درست نباشد بگویم که بعد از تمرین، خودم یا همسرم با ماشین مسافرکشی میکردیم.
* حاضری بدون گوشی زندگی کنی یا بدون فوتبال؟
یکی از دغدغه هایی که به آن فکر میکنم این است که بعد از فوتبال، زندگی خیلی سخت میشود چون برای فوتبال خیلی تلاش کردم و سختی کشیدم، زندگی بدون گوشی را ترجیح میدهم اما بدون فوتبال نه. فوتبال بخش زیادی از وجودمان است که با آن میتوانی مردم را خوشحال کنی.
* وقتی داشتی برای آمریکا چمدان میبستی، چه چیزی را گفتی باید حتما ببری.
ما همیشه به پرچم کشورمان تعصب داشتیم و این تعصب در شرایط فعلی خیلی بیشتر شده است. آن چیزی که همیشه با خودم میگویم این است که همه باید با تمام وجود برای پرچم و تیم ملی بجنگیم. انشاالله آن چیزی که همیشه مدنظرمان بوده را با طعم و مزه خاصی ببریم. الان مو به تنم سیخ شده که دارم این حرف را میزنم. انشاالله با مجموعه خیلی عالی که داریم این اتفاق بیفتد.
* ایران را به یک چیز فوتبالی تشبیه کن.
موقعی که فوتبال بازی میکنیم اینقدر برای بردن مصمم هستیم و اگر بخواهم ایران را به فوتبال شبیه کنم باید بگویم تا آخرین لحظه برای سربلندی کشور میجنگیم.
* از خانواده بگو. بچهات چند ساله است؟
دو بچه دارمو شنتیا 10 ساله است و 11 ماه پیش دخترم دنیا آمد که اسمش را ابرا گذاشتی. عشقها و رندگی من و همسرم این دو فرزند هستند.
* با بچه ها بازی هم میکنی؟
با شنتیا فوتبال بازی میکنیم. هم پلی استیشن و هم فوتبال فیزیکی.
* نظرت را درباره امیر قلعه نویی بگو.
اولین دوره حرفه ای که من به فوتبال معرفی شدم زیر نظر امیرخان بود که در تیم استقلال تست دادم. امیرخان قبولم کردند ولی بنا به برخی مسائل در مسیر فوتبالیم، از تیم و از ایشان دور شدم. منتها الان این افتخار نصیبم شده که زیر نظر ایشان کار کنم. امیر خان نمونه بارز عشق و معرفت است.