به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی نعمتی در گفتوگویی متفاوت با برنامه «بازیساز» که پیش از آغاز جام جهانی ضبط شده، از دوران کودکی، زندگی در روستای فرخ نیشابور، علاقهاش به کشاورزی، سختترین تصمیم زندگی، اولین درآمد فوتبالی، رویای لژیونر شدن و امیدش برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی صحبت کرد.
مدافع تیم ملی در این گفتوگو تأکید کرد که موفقیت تیم برایش مهمتر از هر اتفاق شخصی است و معتقد است اگر همه اعضای تیم با یک ذهنیت مشترک وارد مسابقات شوند، ایران توانایی شگفتیسازی در جام جهانی را خواهد داشت.
* وقتی داشتی برای آمریکا چمدان میبستی، گفتی چه چیزی را حتما باید با خودت ببری؟
استوکهایم. برای یک فوتبالیست از مهمترین وسایل هستند.
* این روز ها چه خبری بیشتر خوشحالت میکند؟
اینکه حال مردم ایران خوب باشد.
* اگر فوتبالیست نمیشدی، چه کاره میشدی؟
واقعاً نمیدانم، چون خیلی تلاش کردم فوتبالیست شوم. اما با افتخار میگویم پدرم کشاورز است و اگر فوتبالیست نمیشدم، احتمالاً کشاورزی میکردم.
* اهل کجا هستی؟
بچه نیشابور هستم، از روستای فرخ.
* معروفتر از خودت هم در خانواده دارید؟
نه، متأسفانه.
* بدون گوشی میتوانی زندگی کنی یا بدون فوتبال؟
قطعا بدون گوشی.بدون فوتبال نمیشود زندگی کرد.
* اگر یک ایرانی مهاجر در آمریکا با عصبانیت جلوی تو را بگیرد و با تو صحبت کند، چه واکنشی نشان میدهی؟
سعی میکنم هیچ واکنشی نشان ندهم.
* اولین درآمد فوتبالیات را صرف چه کاری کردی؟
اولین قرارداد حرفهایام حدود چهار میلیون و پانصد هزار تومان بود. آن زمان در پدیده بازی میکردم و چون از نیشابور به مشهد رفتوآمد داشتم، تقریباً همان پول صرف رفتوآمد شد.
* اولین پول درشتی که از فوتبال گرفتی، با آن چه کردی؟
تلاش کردم یک ماشین بخرم تا رفتوآمدم راحتتر شود و تا جایی که توانستم به خانواده هم کمک کردم.
* بازیکن ایرانی محبوبت چه کسی بود؟
بازیکنان زیادی را دوست داشتم. آقا یحیی گلمحمدی، آقا سهراب و آقا رحمان از جمله نفراتی بودند که همیشه به آنها علاقه داشتم.
* بازیکن خارجی محبوبت؟
راموس و قبل از او هم مالدینی.
* اگر بخواهی قبل از بازی در حلقه اتحاد تیم ملی فقط یک جمله بگویی، چه میگویی؟
میگویم باید بجنگیم و تلاش کنیم تا بهترین اتفاق را برای مردم ایران و تیم ملی رقم بزنیم.
*دوست داری باحالترین اتفاق جام جهانی برایت چه باشد؟
موفقیت تیم ملی. فقط به صعود فکر میکنم.
*اگر گل بزنی، آن را به چه کسی تقدیم میکنی؟
به مردم عزیز ایران.
* شادی گل هم طراحی کردهای؟
بله، اما اگر گل بزنم، آن موقع نشانش میدهم.
* اولین باری که پیراهن تیم ملی را پوشیدی یادت هست؟
بله، مقابل ازبکستان بود. کلینشیت کردیم و حتی گل هم زدم، اما توپ را از روی خط بیرون کشیدند و بازی بدون گل تمام شد.
* اگر بخواهی ایران را با یک واژه فوتبالی توصیف کنی؟
دروازه؛ دروازهای که باید از آن دفاع کنیم.
*جملهای از مادرت که همیشه در ذهنت مانده چیست؟
همیشه میگوید خدا کند خودت و رفیق هایت سالم و موفق باشی.
* اگر فقط ۱۰ ثانیه فرصت داشته باشی با مردم ایران صحبت کنی، چه میگویی؟
امیدوارم بهترین اتفاقها برای مردم ایران رقم بخورد. شما لایق بهترینها هستید. ما هم تمام تلاش و انرژیمان را میگذاریم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.
* اگر قرار باشد فقط یک تصویر از جام جهانی در ذهن مردم بماند، دوست داری آن تصویر چه باشد؟
صعود تیم ملی به مرحله بعد.
* فکر میکنی ایران در گروه چندم میشود؟
فکر میکنم میتوانیم شگفتیساز شویم، به شرط اینکه همه بخواهیم و فقط به صعود فکر کنیم.
257 251












