بازداشت یک ایرانی در مونته‌نگرو با درخواست اف‌بی‌آی

خبرگزاری تسنیم جمعه 05 تیر 1405 - 12:31
یک تبعه ایرانی به اتهام حملات هکری توسط پلیس و اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده بازداشت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پلیس مونته‌نگرو در اطلاعیه اعلام کرد که پلیس و اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی)، یک تبعه ایرانی را به اتهام حملات هکری که به زیرساخت‌های ایالات متحده به میزان 3.4 میلیارد دلار خسارت وارد کرده بود، دستگیر کرده است.

طبق گزارش رویترز، این مرد 39 ساله، با تابعیت دوگانه ایرانی و ترکیه‌ای، توسط دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک به اتهاماتی از جمله توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری رایانه‌ای، هک و سرقت هویت تحت تعقیب بود.

اداره پلیس مونته‌نگرو روز پنجشنبه اعلام کرد که او در تفرجگاه ساحلی "آدریاتیک کوتور" دستگیر شده است.

در این بیانیه ادعا شده است: «از سال 2013 به بعد، ... او حملات هکری گسترده‌ای را ... با هدف قرار دادن بیش از 150 دانشگاه در ایالات متحده انجام داده و خسارتی بالغ بر 3.4 میلیارد دلار به بار آورده است.»

پلیس آمریکا افزود که این پرونده اکنون برای مراحل استرداد به قاضی دادگاه عالی در "پودگوریتسا"، پایتخت مونته‌نگرو، ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.