ادعای مضحک ونس مبنی بر پایبندی آمریکا به یادداشت تفاهم با ایران

مشرق نیوز شنبه 06 تیر 1405 - 08:52
درحالی که تنها ساعاتی از تجاوز آمریکا به جنوب ایران می گذرد، معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادعایی مضحک مدعی شد که کشور متبوعش همچنان به مفاد توافق نامه آتش بس با تهران متعهد است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، «جی دی ونس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: ایران توافق‌نامه آتش‌بس را امضا کرده است و ما نیز به آن متعهد شده‌ایم.

این ادعا درحالی مطرح می شود که ساعاتی پیش فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) اذعان کرد که نقاطی از جنوب ایران را هدف حمله هوایی قرار داده است، اقدامی که نقض آتش بس و یادداشت تفاهم به شمار می رود.

معاون ترامپ افزود: اگر ایران درباره نحوه اجرای یادداشت تفاهم اختلاف‌نظری دارد، می‌تواند با ما ارتباط برقرار کند، اما پاسخ هرگونه خشونت با خشونت داده خواهد شد.

این ادعا درحالی مطرح می شود که این آمریکا بوده که بند یادداشت تفاهم را نقض کرده و مناطقی از خاک ایران را هدف حملات هوایی قرار داده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.