امیرخان اگر نیوزلند را می‌بردید امروز شکایت نداشتید!

برترین‌ها شنبه 06 تیر 1405 - 09:44
اما تیم امیر هیچ‌یک از این سه بازی را نبرد. ایران در بخش قابل توجهی از بازی‌های مرحله گروهی در حال دفاع صرف بود و شگفت‌انگیز این که حتی با همین سه امتیاز هم از شانس زیادی برای صعود به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم برخوردار است، اما امیر هنوز شکایت دارد. عجب!

برترین‌ها: نتیجه سه دیدار بامداد فردا می‌تواند سرنوشت تیم ملی فوتبال ایران را تغییر دهد. اگر تنها یکی از سناریوهایی که این روزها و این لحظات بارها و بارها در کانال‌ها، گروه‌های تلگرامی و صفحات ورزشی دست به دست شده، رقم بخورد، شاگردان امیر قلعه‌نویی صعود خود به مرحله بعد را قطعی خواهند کرد.

photo_2026-06-27_09-32-31

اما مسئله اینجاست که سر و کار ما با تیمی است که از همان روز قرعه‌کشی، همه چیز را برای یک صعود کم‌دردسر مهیا می‌دید؛ روزی که لبخند رضایت روی صورت امیر قلعه‌نویی نقش بسته بود و بسیاری از کارشناسان، گروه ایران را آسان‌ترین گروه این دوره جام جهانی توصیف می‌کردند. با این حال، تیم ملی در همین مسیر به ظاهر هموار، آن‌قدر پیچ‌وخم و اضطراب خلق کرد که حالا سرنوشتش بیش از آنکه به خودش وابسته باشد، به نتایج دیگران گره خورده است. ایران در گروهی که روی کاغذ باید سکوی پرتابش به دور حذفی می‌بود، با نمایش‌هایی پرنوسان و تصمیماتی بحث‌برانگیز، شرایطی را رقم زده که حتی ساده‌ترین مسیرها هم دشوار به نظر می‌رسند. حالا فوتبال ایران بار دیگر به همان نقطه آشنا رسیده؛ جایی که میلیون‌ها نفر، علاوه بر بازی تیم خودشان، باید چشم به نتایج زمین‌های دیگر بدوزند و امیدوار باشند معادلات، این بار به سودشان رقم بخورد.

56

رسانه تک به تک در این باره یادداشتی معنادار منتشر کرده است: امیر قلعه‌نویی حسابی از اتفاقات پایان بازی با مصر شاکی است و به خاطر آفساید اعلام شدن گل شجاع خلیل‌زاده، از ملکوت هم شاکی شده: «خدا هم با ما سر ناسازگاری دارد. او دارد مرا آزمایش می‌کند!»

راستی کاش خدا بقیه بنده‌هایش را هم مثل امیرخان آزمایش می‌کرد؛ کسی که بعد از ده سال جام نگرفتن، سرمربی تیم ملی شده، اولین جام‌جهانی چهل‌وهشت تیمی تاریخ به پستش خورده و در همان هم به ضعیف‌ترین گروه مسابقات خورده. اسنادش در آرشیو موجود است؛ خود قلعه‌نویی پیش از قرعه‌کشی آرزو کرده بود تیم ملی با بلژیک و مصر هم‌گروه شود، خدای «ناسازگار» هم عینا همین دعا را اجابت کرد، همراه با یک اشانتیون لذیذ به اسم نیوزیلند که مثل آب خوردن می‌توانست صعود تیم را قطعی کند، اما تیم امیر هیچ‌یک از این سه بازی را نبرد. ایران در بخش قابل توجهی از بازی‌های مرحله گروهی در حال دفاع صرف بود و شگفت‌انگیز این که حتی با همین سه امتیاز هم از شانس زیادی برای صعود به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم برخوردار است، اما امیر هنوز شکایت دارد. عجب!

شما نه، خوب که چشم بازی کنی می‌بینی ما نود میلیون ایرانی در حال آزمایش الهی هستیم، ما که مبتلا به شما شدیم و صدای‌مان هم به جایی نمی‌رسد.

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.