هشدار به نخلداران کازرونی؛ خطر کنه گردآلود در کمین محصول خرما

خبرآنلاین شنبه 06 تیر 1405 - 09:55
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به آغاز فصل گرما، نسبت به خطر طغیان کنه گردآلود در ۷هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین، فرهمند آقایی با اعلام این خبر گفت: کنه گردالود یکی از آفات مهم خرما میباشد که در صورت عدم کنترل به موقع منجر به ریزش میوه های نارس می‌شود.

آقایی افزود:با توجه به کاهش رطوبت و افزایش دما، شرایط برای فعالیت و خسارت کنه‌های گردآلود خرما در نخلستانهای شهرستان فراهم شده است. از این رو، نخلداران باید با پایش دقیق باغ‌ها، در صورت مشاهده علائم آلودگی، بلافاصله با کارشناسان حفظ نباتات مشورت کنند.

او با بیان اینکه این آفت از شیره بافت‌های میوه‌های جوان و برگ‌ها تغذیه کرده و باعث تغییر رنگ،خشک‌شدن پوست و کاهش کیفیت محصول می‌شود، افزود: در زمان طغیان آفت، خوشه‌ها حالتی غبارآلود پیدا کرده و میوه‌ها چروکیده و نامرغوب می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون بر اهمیت مدیریت صحیح تأکید کرد و گفت: برای پیشگیری از ایجاد مقاومت در برابر سموم، نخلداران باید حتماً  تناوب در استفاده از سموم را رعایت کرده و از آب شیرین به همراه صابون‌های شستشوی گیاهی استفاده کنند.

او از باغداران خواست با همکاری کارشناسان شبکه مراقبت نسبت به اجرای عملیات به باغی ،تغذیه ،کوددهی و آبیاری مناسب در باغهای خود اقدام نمایند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.