استاد لبنانی: دولت لبنان در جنوب به جای مقاومت به اشغالگران خدمت کرد

خبرگزاری تسنیم شنبه 06 تیر 1405 - 10:22
یک استاد دانشگاه لبنانی با انتقاد از مقامات بیروت گفت که شما حاکمیت جنوب این کشور را به فروش گذاشتید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، علی مطر، استاد دانشگاه و پژوهشگر برجسته لبنانی، در اظهاراتی تند و بی‌سابقه، دولت لبنان را به توطئه‌چینی علیه مردم خود در منطقه جنوب متهم کرد و آن را مصداق «خیانت به ملت» دانست.

وی با اشاره به تحولات اخیر در مرزهای جنوبی لبنان، تأکید کرد که مقامات بیروت نه تنها در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستادگی نکرده‌اند، بلکه عملاً با اتخاذ مواضعی هم‌سو با تل‌آویو، به نوعی «زمین‌ها و حاکمیت ملی لبنان را به فروش گذاشته‌اند».

به گفته مطر، این اقدامات نشان‌دهنده «توطئه‌ای سازمان‌یافته» علیه اهالی جنوب است که سال‌ها در خط مقدم مقاومت و دفاع از تمامیت ارضی کشور بوده‌اند.

این استاد لبنانی با تأکید بر اینکه جنوب لبنان همواره نماد ایستادگی در برابر اشغالگری بوده، افزود که دولت فعلی با کنار گذاشتن آرمان‌های ملی و هم‌راهی با خواسته‌های دشمن، «پشت به مردم مقاوم این منطقه کرده است».

وی خاطرنشان کرد که این رویه، نه تنها امنیت ملی لبنان را به خطر می‌اندازد، بلکه پروژه مقاومت در منطقه را نیز تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.