محمدرضا رمضانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به روند افزایشی مصرف برق در روزهای اخیر اظهار کرد: بالاترین میزان پیک بار در ۳۱ خردادماه ثبت شده که به ۳۰۸ مگاوات رسیده است؛ رقمی که در مقایسه با روزهای گذشته نشاندهنده فشار قابل توجه بر شبکه توزیع برق استان است.
مصرف روزانه: ۲۵۳ مگاوات در ۲۴ ساعت گذشته
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز میزان مصرف برق استان ۲۵۳ مگاوات گزارش شده که بیانگر تداوم روند بالای مصرف در شرایط گرم سال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه حدود یکسوم برق استان در سامانههای سرمایشی مصرف میشود، گفت: در صورت کاهش حداقل ۲۵ درصدی مصرف وسایل سرمایشی، امکان مدیریت مناسب بار شبکه و جلوگیری از فشار مضاعف فراهم خواهد شد.
رمضانی با اشاره به رشد دما و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، خاطرنشان کرد: تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی از مهمترین راهکارهای کاهش مصرف برق در روزهای اوج بار است.
وی با تاکید بر ضرورت همراهی مشترکان در قالب پویش «۲۵ درجه؛ قرار همدلی» افزود: مدیریت مصرف برق یک مسئولیت جمعی است و همکاری شهروندان نقش تعیینکنندهای در پایداری شبکه دارد.
به گفته وی، اکنون حدود ۲ هزار مشترک پرمصرف خانگی در استان شناسایی شدهاند که مصرف آنها بهطور میانگین ۲.۵ برابر الگوی تعیینشده است و کنتورهای هوشمند برای کنترل و پایش مصرف این مشترکان نصب شده است.












