تأکید وزرای نفت ایران و هند بر توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه انرژی

ایرنا شنبه 06 تیر 1405 - 10:43
تهران- ایرنا- وزرای نفت جمهوری اسلامی ایران و هند در حشیه یازدهمین نشست وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس در گوروگرام ضمن اشاره به روابط و همکاری های مطلوب دو کشور، بر توسعه، تقویت ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در حوزه نفت و انرژی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، محسن پاک‌نژاد امروز (پنجشنبه، چهارم تیر) در دیدار با هاردیپ سینگ پوری وزیر نفت و گاز طبیعی هند که در حاشیه یازدهمین نشست وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس در گوروگرام، برگزار شد، افزود: توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های نفت و گاز همواره موردتاکید دو کشور ایران و هند بوده است.

نفت ایران و هند سابقه طولانی همکاری در حوزه انرژی دارند و هند تا پیش از تحریم‌های آمریکا از بزرگترین خریداران نفت ایران بود.

پس از توقف واردات نفت ایران ازسوی پالایشگران هندی در سال ۲۰۱۹ سطح همکاری‌های نفتی کاهش یافت، اما دو کشور همچنان درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی و استفاده از ظرفیت‌های مرتبط از جمله بندر چابهار گفت‌وگو داشتند.

شایان ذکر است وزیر نفت روز چهارشنبه (سوم تیر) در بدو ورود به فرودگاه گوروگرام برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران نفت انرژی کشورهای عضو گروه بریکس، با تأکید بر اینکه ایران و هند قرن‌هاست که روابط تاریخی بلندمدتی با یکدیگر دارند، گفته بود: برای توسعه روابط با هند در همه زمینه‌ها به‌ویژه بخش انرژی آماده هستیم.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.