انتقاد تند حزب سوسیال ناسیونالیست لبنان از توافق با تل‌آویو

ایرنا شنبه 06 تیر 1405 - 10:55
تهران- ایرنا- حزب سوسیال ناسیونالیست لبنان به شدت از تن دادن دولت این کشور به توافق با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و خواستار روی آوردن به گزینه مقاومت علیه این اقدام حقارت آمیز شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از النشره،، حزب سوسیال ناسیونالیست لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در حالی که قهرمانان مقاومت باشکوه‌ترین حماسه‌های قهرمانی را رقم زدند و مردم ما در راستای کرامت و حفاظت از حاکمیت لبنان جانفشانی کرده و از ویرانگری و آوارگی رنج برده اند، مقامات رسمی در واشنگتن به صحنه تحقیرآمیز موسوم به «توافقنامه چارچوب سه‌جانبه» تن دادند که تحت نظارت و دیکته‌های دولت آمریکا، شریک کامل در تجاوز و جنگ نابودی علیه مردم ما است.

این حزب ضمن مخالفت شدید با این توافق اضافه کرد: این توافق‌نامه نه نمایانگر اراده مردم لبنان است و نه فداکاری‌های آنها را حفظ می‌کند، بلکه تلاشی آشکار برای مشروعیت بخشیدن به نتایج تجاوز و فراهم کردن راه‌های فرار سیاسی و امنیتی برای دشمن صهیونیستیِ محاصره‌شده در میدان است.

در این بیانیه آمده است: مذاکره زیر آتش، در بحبوحه فشار دیپلماتیک شدید و با شرایطی که ایالات متحده دیکته می‌کند، به مثابه تسلیم است که ما قاطعانه آن را رد می‌کنیم. ما همچنین قاطعانه «خروج جزئی» نظامیان اشغالگر و «مناطق آزمایشی» را رد می‌کنیم. پذیرش «گام‌های اولیه» که شامل واگذاری مناطقی است که دشمن حتی در آن حضور ندارد، یا اعطای مصونیت به آنها به خاطر اشغال سرزمین‌های دیگر، یک فریب خطرناک است.

این حزب لبنانی تاکید کرد: سرزمین جنوب غیرقابل تقسیم است و ما قاطعانه مشروعیت بخشیدن به اصطلاح «کمربند امنیتی جدید» را که دشمن آشکارا تعهد و اصرار خود را بر حفظ آن اعلام کرده است، رد می‌کنیم. پذیرش خروج جزئی، مشروعیت بخشیدن پنهان به اشغالگری است.

این بیانیه می افزاید: حاکمیت نه در راهروهای وزارت امور خارجه آمریکا و نه از طریق امتیازات فنی به دست می آید. چگونه برخی جرأت می‌کنند از «احیای حاکمیت» تحت هژمونی مطلق آمریکایی- صهیونیستی در میز مذاکره و در حالی که ماشین کشتار اشغالگران بر مناطق جنوبی لبنان خیمه زده است، صحبت کنند؟ هر حاکمیتی که با قدرت مقاومت و اراده مردم بر هر وجب از مرزهای ملی ما برقرار نشود، ناقص، دروغین و بی‌معنی است.

این حزب لبنانی در بیانیه خود از لبنانی ها خواست به مقابله با این روند بپردازند و به گزینه مقاومت روی آورند و خواستار خروج کامل و بی‌قید و شرط صهیونیست‌ها از تمامی اراضی لبنان، بدون هیچ محدودیت، شرط یا ترتیبات امنیتی تحقیرآمیز به قیمت خون شهدا شد.

به گزارش ایرنا، مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا پیشتر ادعا کرده بود که در پی گفت وگوها در واشنگتن، رژیم اسرائیل و لبنان به چارچوب توافق دست یافته‌اند.

وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ روز جمعه به وقت محلی افزود که پس از مذاکرات در واشنگتن، چارچوب یک توافق میان رژیم اسرائیل و لبنان به دست آمده است.

مذاکره‌کنندگان ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و لبنان پس از پنجمین دور مذاکرات دیپلماتیک، یک چارچوب سه‌جانبه را امضا کردند.روبیو در مراسم امضای چارچوب این توافق تصریح کرد که دستیابی به این چارچوب (توافق اولیه) آغاز کار است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: این شروع آغاز است. کار زیادی در پیش داریم. امروز نخستین گام و نخستین گام گاهی دشوارترین گام است.

سفیر لبنان در آمریکا نیز اعلام کرد که این چارچوب، گام اولیه در مسیر بازگرداندن حاکمیت لبنان است.

سفیر رژیم اسرائیل در واشنگتن نیز با تکرار اتهامات تل آویو علیه ایران و گروه‌های مقاومت منطقه، مدعی شد: ما خواهان صلح واقعی با لبنان هستیم.

پنجمین دور مذاکرات لبنان و اسرائیل هفته گذشته در واشنگتن و با نظارت مارک روبیو آغاز شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.