یکسان سازی نرخ ارز در بدترین شرایط انجام شد

همشهری آنلاین شنبه 06 تیر 1405 - 11:08
آلبرت بغزیان، اقتصاددان و استاد دانشگاه تهران در تلویزیون همشهری گفت: یکسان سازی نرخ ارز در بدترین شرایط انجام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، بغزیان، اقتصاددان، در گفت‌وگو با تلویزیون همشهری با اشاره به سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز، تأکید کرد اصل این سیاست قابل بحث است اما اجرای آن در «بدترین شرایط اقتصادی و تحریمی» تصمیم درستی نبود.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها پس از تغییر سازوکار ارزی و ادغام تالارهای معاملاتی، گفت: هدف نزدیک‌سازی نرخ رسمی و آزاد محقق نشد و همچنان بازارهای غیررسمی و خارجی بر قیمت ارز اثر می‌گذارند.

بغزیان همچنین تأکید کرد در شرایط تحریم، دولت باید همزمان با اصلاحات ارزی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را در اولویت قرار دهد، زیرا حذف ارز ترجیحی می‌تواند فشار تورمی بیشتری به مردم وارد کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.