الزیدی: سپتامبر حضور ائتلاف آمریکایی در عراق پایان می‌یابد

خبرگزاری تسنیم شنبه 06 تیر 1405 - 13:14
نخست وزیر عراق، زمان پایان حضور ائتلاف آمریکایی در خاک این کشور را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، علی فالح الزیدی نخست وزیر عراق از پایان ماموریت ائتلاف آمریکایی در ماه سپتامبر آتی خبر داد.

علی الزیدی گفت که در سپتامبر آینده(شهریور-مهر)، نیروهای ائتلاف بین المللی(آمریکایی) به ماموریت رزمی خود علیه داعش پایان خواهند داد و به صورت نهایی عراق را ترک خواهند کرد.

وی در ادامه درباره سفر قریب الوقوع خود به آمریکا اظهار داشت: سفر به واشنگتن یک سفر تشریفاتی و گذرا نیست، بلکه بیانگر مرحله جدیدی از شراکت میان عراق و ایالات متحده است.

الزیدی افزود: پروژه صندوق انرژی و توسعه را با طرف آمریکایی بررسی خواهیم کرد، که با 500 هزار بشکه نفت در روز آغاز می شود و به دو میلیون بشکه در روز خواهد رسید، همچنین احتمال مستثنی شدن از سهمیه اوپک را هم بررسی می کنیم.

وی در ادامه گفت: نمی توان نقش گروهها(مقاومت) در مقابله با تروریسم را انکار کرد، ولی مرحله کنونی مستلزم انتقال همه برای فعالیت از طریق دولت و نهادهای آن است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.