آتش زاگرس را دوباره شعله ور کرد/ نزدیک سد ماورن و منطقه حفاظت شده خائیز

رکنا شنبه 06 تیر 1405 - 13:49
اهالی بهبهان از شعله‌ور شدن دوباره آتش در مراتع و جنگل‌های زاگرس در نزدیکی منطقه حفاظت‌شده خائیز خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،به گفته ساکنان محلی، آتش‌سوزی که شب گذشته تا حد زیادی مهار شده بود، صبح امروز بر اثر وزش باد دوباره شعله‌ور شده و در حال گسترش است. اهالی منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا می‌گویند حریق در ارتفاعات مشرف به سد مارون و محدوده نزدیک به منطقه حفاظت‌شده خائیز در حال پیشروی است و نگرانی‌ها از سرایت آن به عرصه‌های وسیع‌تر افزایش یافته است.

به گفته منابع محلی، بخش‌هایی از مناطق درگیر دارای پوشش جنگلی بلوط هستند و افزایش پوشش علفی و بوته‌ای ناشی از بارندگی‌های مناسب سال جاری، شرایط را برای گسترش سریع‌تر آتش فراهم کرده است.

هر دقیقه تأخیر در مهار این آتش‌سوزی به معنای نابودی بخشی از سرمایه طبیعی کشور، زیستگاه‌های حیات‌وحش و درختان ارزشمند بلوطی است که جایگزینی آن‌ها دهه‌ها زمان نیاز دارد.

 

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1228269
  • مادر شهید ماکان نصیری پیش از بازی تیم ملی چه پیامی برای بازیکنان فرستاد + فیلم

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.