به گزارش مشرق، امیر قلعهنویی که بعد از بازی با مصر در مصاحبهای تلویزیونی شرکت کرده بود (اینجا ببینید)، در نشست خبری هم حضور یافت و صحبت های مهمی را بر زبان آورد. سرمربی ایران در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن ستایش عملکرد تیمش در دور گروهی جام جهانی به برخی کمبودها در مسیر آماده سازی ایران اشاره کرد و گلایه هایی را از فدراسیون جهانی فوتبال و جیانی اینفانتینو بر زبان آورد.
مشروح صحبتهای قلعهنویی را در نشست خبری پس از بازی با مصر در ادامه میخوانید:
**به ملت ایران، شهدا و بازیکنانم افتخار میکنم
بار دیگر اجازه دهید به ملت ایران، کشورم، شهدای ایران و بازیکنانم افتخار کنم. کاری که جوانان تیم ملی ایران انجام دادند، باید در تاریخ ثبت شود؛ زیرا میزبان بدترین رفتارها را با ما داشت. اگر اجازه میدادند ۲ هفته زودتر میآمدیم، تیم سازگار میشد یا خواستههای معمولی که ۲ شب زودتر میآمدیم تا آمادگی داشته باشیم و یکروز بمانیم تا ریکاوری کنیم، شاید از لحاظ بدنی مثل این مسابقه بهترین وضعیت را داشتیم.
**هواداران مصر ما را تشویق کردند
عدالت را از ما گرفتند. خوشحالم از بازی با مصر همه لذت بردند. اگر دقت کرده باشید اکثر تماشاگران حاضر در ورزشگاه از طرف تیم مصر بودند اما به حدی از بازی ایران لذت بردند که خیلی از آنها ما را تشویق کردند. بازی خیلی خوبی بود.
**هم مظلوم هستیم، هم بدشانس
این ۳ مسابقه چند نکته برای ما داشت. در هر ۳ بازی بهترین بازیکن زمین از تیم ایران بود و برای اولین بار در ادوار جام جهانی در مرحله گروهی نباختیم. تا الان فکر میکردم تیم مظلومی هستیم اما الان متوجه شدیم بدشانس هم هستیم. در مجموع باید به این بازیکنان افتخار کرد.
**مصر با برزیل بازی کرد، ما با جوانان تیخوانا!
رقیب امروز ما قبل از ورود به تورنمنت با برزیل و نیوزیلند با انگلیس بازی کرد اما ما با تیم جوانان تیخوانا! همه اینها عواملی بود که روی شرایط تکنیکی، تاکتیکی و بدنی ما تأثیر گذاشت اما تیم ملی ایران کاری کرد که الان همه آن را دوست دارند و تمایل دارند در این جام بماند. به دیدارهای فردا امیدواریم و باید دید خدا چه میخواهد.
**آمادگی داریم با هر تیمی در مرحله بعد بازی کنیم
تا فردا صبر میکنیم تا ببینیم وضعیت به چه شکلی میشود اما اگر به مرحله بعدی برویم، آمادگی داریم با هر تیمی بازی کنیم. این موضوع چند دلیل دارد. در نشست خبری قبل از بازی گفتم مقابل مصر بهترین نمایش را به ۲ دلیل خواهیم داشت. از لحاظ بدنی سازگاری خوبی داشتیم و دیگر اینکه ۲ بازی ابتدایی برای ما حالت آمادگی داشت.
**خندهدار است دو بازی اولمان برای آماده سازی باشد!
این واقعاً خندهدار است که در جام جهانی ۲ بازی کنید که حکم آمادهسازی را داشته باشد. اگر صعود کنیم آمادهایم با هر تیمی بازی کنیم و نسبت به همین مسابقه هم شرایط بهتری خواهیم داشت.
**قضاوت درست در صحنه گل آفساید؟
بله، مطمئن هستیم آفساید درست بود. زیرا قوانین با تکنولوژی اجرا میشود و علیه ما نخواهد بود اما از بدشانسی خود ناراحت هستم زیرا ۳ گل زدیم. یک گل به خاطر پنج سانت، گل دوم به به خاطر ۱۰ سانت و دیگری به خاطر ۳۰ سانت مردود شد. روی هم رفته این ۳ گل آفسایدشان یک متر نبود. با تکنولوژی عدالت اجرا میشود اما به خاطر بدشانسیام ناراحت هستم.
**خروج از هتل برای استراحت؟
تا الان این مسئله را امتحان نکرده بودیم، بلکه برای یک هدف مقدس تمرین و بازی کردیم. برای تفریح به جام جهانی نیامده بودیم که از هتل بیرون برویم. چند هفته است در تیخوانا هستیم اما یک خیابان هم از نزدیک ندیدیم. از فرودگاه به هتل رفتیم و برگشتیم. اگر صعود کردیم، یک روز به بازیکنان استراحت میدهیم تا از لحاظ ذهنی ریکاوری شوند.
**رفتارهای بدی با ما شد
وقتی بازی تمام میشود از لحاظ علمی و فیزیولوژی، بدنها در پایینترین سطح آمادگی است. وقتی هم بلافاصله به ارتفاع بروید، ریکاوریتان چند روز عقب میافتد. این سومین بار است که با ما این کار را میکنند. الان هم باید بار دیگر به فرودگاه برویم و به تیخوانا بازگردیم. مدت ۳ ساعت در راه هستیم. خیلی رفتارهای بدی با ما شد که امیدوارم دنیا متوجهاش شود.
**کاری کردیم که دنیا به تیم ایران افتخار کند
از لحاظ ذهنی و بدنی به ما لطمه زدند اما با وجود تمام مشکلات مثل جنگ، بازی دوستانه خوب نداشتن و ... کاری کردیم الان دنیا به این تیم افتخار میکند و دوستش دارد. بزرگترین دست آوردمان با وجود تمام کارشکنیها همین بود اما میدانم فیفا و اینفانتینو نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا مشکلات ما به حداقل برسد. هرچند میزبان کملطفیهای خودش را داشت.از فیفا خواهش میکنم اجازه ندهد در جامهای جهانی آینده، میزبانها چنین روشی را به کار بگیرند. امیدوارم اینفانتینو با این رفتارها مبارزه کند.
**خوشحال میشوم با آمریکا بازی کنیم
حساب فوتبال از سیاست جداست. آمدهایم در جام جهانی رقابت مردانهای داشته باشیم. با هر تیمی بازی کنیم خوشحال میشویم. میخواهد آمریکا باشد یا هر تیم دیگری. فوتبال و جام جهانی به دنبال این هستند که ملتها را بهم نزدیک کنند. همین جو امروز را دیدید. ۲ کشوری که دارای تمدن هستند، جمعیتشان چه قدر در کنار هم لذت بردند و تشویق کردند. این در فوتبال مهم است. از تقابل با آمریکا یا هر تیم دیگری خوشحال میشویم زیرا همانگونه که اینفانتینو در چند اجلاس گفت فوتبال عامل نزدیکی ملتها است اما این موضوع در جام جهانی کمرنگ بود. رئیس فیفا را از نزدیک میشناسم و همیشه قبل از صحبت درباره مسائل فنی، درخصوص مباحث انسانی فوتبال صحبت میکند و از بازی با هر تیمی استقبال میکنیم.










