استقبال کم‌نظیر مردم کرمان از اهدای خون در ایام محرم/ رشد ۹ درصدی خونگیری نسبت به سال گذشته

خبرآنلاین شنبه 06 تیر 1405 - 15:36
مدیرکل انتقال خون استان کرمان از افزایش چشمگیر میزان مراجعه و اهدای خون توسط شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: میزان خونگیری در این ایام شاهد رشد ۹/۰۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارش آماری از فعالیت‌های این مرکز در ایام سوگواری محرم اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا، ۱۱۲۰ نفر از شهروندان کرمانی به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه کردند که از این میان، ۹۵۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به ارقام ثبت شده، افزود: ما با رشد ۴۶/۶ درصدی در تعداد مراجعه‌کنندگان و رشد ۹/۰۵ درصدی در میزان خونگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم که نشان‌دهنده افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری شهروندان است.

شکوهی با تمجید از فرهنگ ایثارگری مردم کرمان، اهدای خون در ایام محرم را نمادی از فداکاری در فرهنگ عاشورایی دانست و تأکید کرد: مردم شریف و فرهنگ‌دوست کرمان همواره در مناسبات مذهبی پشتیبان انتقال خون بوده‌اند و امسال نیز با این استقبال، برگ زرینی در کارنامه نوع‌دوستی استان به ثبت رساندند.

مدیرکل انتقال خون کرمان در پایان ضمن تشکر از هیئت‌های مذهبی، رسانه‌ها و تمامی اهداکنندگان، از شهروندان واجد شرایط خواست تا برای تأمین نیاز بیماران و مصدومان، به اهدای مستمر این مایع حیاتی در روزهای آینده ادامه دهند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.