حق شناس: تخصیص ۱۸ میلیارد تومانی به نجات غریق گیلان؛ هنوز کمبود داریم

خبرگزاری مهر شنبه 06 تیر 1405 - 15:45
رشت-استاندار گیلان از تخصیص ۱۸ میلیارد تومان در حوزه نجات غریق طی سال گذشته خبر داد و گفت: این هزینه در بازه ۱۰ تا ۱۵ روزه تعیین و هزینه شد اما هنوز با کمبود امکانات در این حوزه مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق‌شناس بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل که در استانداری رشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت حوزه نجات غریق اظهار کرد: این حوزه دارای مسائل و مشکلات متعددی است که نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان به حوزه نجات غریق اختصاص یافته است، تصریح کرد: این اعتبار در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ روزه تعیین و هزینه شد، اما همچنان با کمبود امکانات و تجهیزات در این بخش مواجه هستیم که ضرورت دارد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم ممانعت از ورود خودرو به سواحل، گفت: سواحل محل تردد خودرو، برگزاری مسابقه و... نیست و باید از ورود هرگونه وسیله نقلیه به حریم ساحل جلوگیری شود تا امنیت و آرامش مسافران تأمین گردد.

حق‌شناس با اشاره به طرح‌های سالم‌سازی در سواحل انزلی، چاف و چمخاله، افزود: این طرح‌ها با هزینه دولتی اجرا می‌شود و هیچکس حق دریافت عوارض از مردم را ندارد؛ بنابراین شهروندان و مسافران نباید بابت حضور در این سواحل مبلغی پرداخت کنند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم ساماندهی ناجیان غریق، خاطرنشان کرد: در راستای تأمین امنیت جسمی و روانی مسافران در سواحل، نیازمند توجه جدی به مطالبات ناجیان غریق و رفع مشکلات معیشتی و تجهیزاتی آنان هستیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.