اسرائیل پشت حمله سایبری به بانک‌های ایران بود | هدف، به‌هم‌زدن توافق ایران و آمریکا بود | این حمله همزمان با آزادسازی دارایی‌ها انجام شد

همشهری آنلاین شنبه 06 تیر 1405 - 18:42
روزنامه تلگراف به نقل از منابع امنیتی مدعی شد حمله سایبری اخیر به چند بانک ایرانی احتمالا توسط گروه هکری «گنجشک درنده» انجام شده و هدف آن ایجاد اخلال در روند توافق میان تهران و واشنگتن بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه تلگراف در گزارشی مدعی شد حمله سایبری به چهار بانک ایرانی احتمالا از سوی اسرائیل و توسط گروه هکری «گنجشک درنده» انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این حمله اندکی پس از اعلام دسترسی ایران به بخشی از دارایی‌های نفتی آزادشده در قطر صورت گرفته است.

تلگراف به نقل از کارشناسان امنیتی در اسرائیل نوشت گروه «گنجشک درنده» که به عملیات‌های سایبری منتسب به اسرائیل نسبت داده می‌شود، احتمالا پشت این حمله قرار داشته است.

همچنین یک منبع امنیتی به این روزنامه گفته است زمان‌بندی عملیات نشان می‌دهد هدف احتمالی این اقدام، ایجاد اختلال و خرابکاری در روند توافق و تفاهمات اخیر بوده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.