حبس ۶ ماهه برای عامل تخلیه غیرقانونی فاضلاب در حاشیه قم

خبرگزاری مهر شنبه 06 تیر 1405 - 20:34
قم - رئیس اداره حقوقی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم از محکومیت شش ماه حبس برای عامل تخلیه غیرقانونی فاضلاب در اطراف قم و توقیف تانکر حامل فاضلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، علی احمدی افزود: تخلیه هرگونه فاضلاب صنعتی و انسانی در اراضی و حاشیه جاده‌ها و رودخانه‌ها ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و این اقدام علاوه بر مجازاتهای قانونی برای فرد متخلف، به توقیف خودروی حامل فاضلاب نیز منجر خواهد شد.

وی گفت: در این رابطه کارشناسان حفاظت محیط زیست استان در جریان گشت و پایش مستمر در سطح قم، موفق به کشف یک دستگاه تانکر در حال تخلیه غیرمجاز فاضلاب در اراضی اطراف قم شدند.

وی در ادامه افزود: پس از ثبت مستندات و توقف عملیات تخلیه، این فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی و به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی، بر اساس قوانین و مقررات، به تحمل شش ماه حبس محکوم شد.

رییس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلیه غیرمجاز فاضلاب و پسماند توسط خودروها، ضمن ثبت شماره پلاک وسیله نقلیه، مراتب را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ به این اداره کل گزارش دهند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.