فیتزپاتریک: ایران از جنگ آسیب دید اما یک برگ برنده راهبردی به دست آورد

خبرآنلاین شنبه 06 تیر 1405 - 21:31
فیتز پاتریک دیپلمات آمریکایی پیشین در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرده است: ایرانِ پس از جنگ، با توجه به اینکه بخش زیادی از زیرساخت‌هایش نابود شده، از نظر اقتصادی و نظامی نسبت به دوران پیش از جنگ ضعیف‌تر شده است. اما از این جهت قوی‌تر است که نشان داد می‌تواند در برابر حملات دو کشور به مراتب قدرتمندتر از خود مقاومت کند و دوام بیاورد

به گزارش خبرآنلاین، یک دیپلمات پیشین آمریکا در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرده است: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بدون شک امیدوار است که ادامه اقدام نظامی در لبنان نه تنها مانع از توافق هسته‌ای شود، بلکه یادداشت تفاهم را نیز به کلی فرو بپاشد. اما او نمی‌تواند این کار را به تنهایی انجام دهد؛ او به کمک غیرمستقیم ایران نیاز خواهد داشت. به عبارت دیگر، اگرچه بند اول یادداشت تفاهم بر تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان تاکید می‌کند، اما رهبران ایران ممکن است به این نتیجه برسند که احیای اقتصاد خودشان بسیار مهم‌تر از آن است که اجازه دهند به خاطر تحولات یک کشور خارجی از دست برود.

او می‌گوید: ایرانِ پس از جنگ، با توجه به اینکه بخش زیادی از زیرساخت‌هایش نابود شده، از نظر اقتصادی و نظامی نسبت به دوران پیش از جنگ ضعیف‌تر شده است. اما از این جهت قوی‌تر است که نشان داد می‌تواند در برابر حملات دو کشور به مراتب قدرتمندتر از خود مقاومت کند و دوام بیاورد. همچنین ایران با اثبات اینکه می‌تواند تنگه هرمز را مسدود کند، اکنون سلاح بسیار کارآمد و برنده‌ای در دست دارد که پیش از جنگ، تنها یک مزیتِ بالقوه و تئوریک به شمار می‌رفت.

گفت‌وگو با فیتز پاتریک را در این لینک بخوانید.

۳۱۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.