محمد اسحاق دار، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، در گفتوگویی تلفنی با فیصل بن فرحان آل سعود، درباره تحولات اخیر منطقه و روندهای دیپلماتیک جاری رایزنی کرد.
به گزارش فرارو، بر اساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، اسحاق دار در این تماس، از سوی شهباز شریف و همچنین فرماندهی نیروهای مسلح این کشور، مراتب تسلیت و همدردی دولت و ملت پاکستان را به دنبال حادثه سقوط بالگرد در عربستان سعودی که به جان باختن ۱۴ نفر منجر شد، به طرف سعودی ابلاغ کرد.
فیصل بن فرحان ضمن قدردانی از این پیام تسلیت، آن را نشانهای از روابط نزدیک و برادرانه میان دو کشور توصیف کرد.
در ادامه این گفتوگو، دو مقام ارشد دیپلماتیک درباره تحولات شتابان منطقه بهویژه وضعیت امنیتی و سیاسی موجود تبادل نظر کرده و نسبت به روندهای جاری ابراز نگرانی کردند.
اسحاق دار در این تماس بر عزم اسلامآباد برای ادامه تلاشها در راستای تثبیت صلح و کاهش تنشها در منطقه، در چارچوب تفاهمنامه اسلامآباد، تأکید کرد.
وزیر خارجه عربستان نیز در این گفتوگو اعلام کرد که قصد دارد در نخستین فرصت مناسب به پاکستان سفر کند.