جواد نکونام، ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران و استقلال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در جام جهانی 2026 دستاورد داشت؟ گفت: یک چیزی را خیلی دوست دارم بگویم. خیلی بیخود و بی جهت یک کل کلی در کشور ما افتاد که یکسری میگفتند تیم ملی به مرحله بالاتر برود و یکسری میگفتند خدا کند تیم ملی بالا نرود. اما وقتی مهدی تاج، رئیس فدراسیون قبل از آغاز جام جهانی گفت که ما میخواهیم به مراحل بالاتر برویم و مربی تیم هم وقتی میگوید ما میخواهیم به مرحله بالاتر برویم پس باید صعود میکردیم.
وی افزود: به نظر شخصی من تیم ملی باید صعود میکرد و اینکه تیم با 3 امتیاز صعود نمیکند، دستاورد نیست. حالا اگر با 4 امتیاز صعود نمیکردیم مشکلی نبود و یا اگر با 3 امتیاز 2 بازی را به 2 تیم قدرتمند باخته بودیم، باز هم مشکلی نبود ولی این تیم دستاوردی نداشته است.
نکونام بیان کرد: جام جهانی تمام شد و چه دستاوردی داشتیم؟ اگر ما صعود هم میکردیم، دستاورد آن این بود که از مرحله گروهی یک گروه آسان بالا رفتیم.
وی تصریح کرد: اگر نگاه ما فوتبالی است و فقط میخواهیم به تیم ملی نگاه کنیم و میخواهیم جوانانمان را به تیم ملی بیاوریم، باید به این فکر کنیم که کاری برای آینده انجام بدهیم حتی اگر نتیجه نگیریم ولی اگر قرار باشد فقط به نتیجه فکر کنیم همین اتفاقات و مسیر اشتباهی که رفتیم باز هم تکرار میشود.
نکونام تاکید داشت: صعود ما از این گروه دستاورد نیست، دستاورد برای ما قهرمانی در جام ملتهای آسیاست.
بیشتر بخوانید: جواد نکونام: عراق هم در شرایط جنگی قهرمان شد/ این اتفاق ضربه بزرگی به بازیکنان داخلی زد












