به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیاسوج، توسعه راهها و مسیرهای ارتباطی ریلی، هوایی، جادهای و دریایی در توسعه و آبادانی هر منطقه نقش اساسی دارد.
منطقهای بکر با منابع عظیم اقتصادی را تصور کنیم که هیچ گونه راه دسترسی ندارد، بیشک استفاده و بهرهبرداری از این منابع هرگز اتفاق نمیافتد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر اتصال استانهای فارس، خوزستان، اصفهان و بوشهر نیازمند توجه خاص در توسعه راهها و مسیرهای ارتباطی استاندارد است.
در سالیان اخیر توسعه راههای ارتباطی استان برای برون رفت از بنبست اقتصادی و در برخی موارد برای کاهش فاصله زمانی نظیر پروژه جاده پاتاوه-دهدشت در دستور کار قرار گرفته است.
اما آنچه که در اجرای این پروژهها و تحقق آن بیش از هر چیزی مردم استان را آزار میدهد تزریق قطره چکانی اعتبارات است، به طوری که پروژه جاده پاتاوه به دهدشت در سال 72 و در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شد و همچنان مسئولان برای افتتاح آن وعده امروز و فردا میدهند.
علاوه بر توسعه راههای ارتباطی، استانداردسازی و حذف نقاط حادثه خیز با توجه به توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد و وجود مناطق کوهستانی نیز باید توجه قرار بگیرد.
حذف نقاط حادثه خیز در دستور کار است
کیومرث حاجیزاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از بدو شروع بهکار در استان عزم خود را برای اتمام برخی پروژههای مهم با پیشرفت فیزیکی مناسب جزم کرده و علاوه بر آن زیباسازی ورودی شهرهای استان و حذف نقاط حادثهخیز را نیز در دستور کار قرار داده است.
حاجیزاده در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: زیباسازی ورودی شهرهای استان با توجه به پتانسیل گردشگری باید مورد توجه باشد.
وی افزود: زیباسازی ورودی شهر یاسوج مرکز استان از طرف شیراز و اصفهان با همکاری شهردای، راهداری و حوزه عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به ضرورت حذف نقاط حادثه خیز اشاره کرد و افزود: طرح تقاطع مهریان در سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان کلنگزنی شده که اجرای این طرح با توجه به قرار گرفتن در ابتدای مسیر ارتباطی یاسوج به اقلید و همچنین قرار گرفتن در مسیر یاسوج به سیسخت در کاهش تصادفات نقش اساسی دارد.
وی افزود: این پروژه به پیمانکار واگذار و عمده معارضات آن حل و فصل شده و نیازمند تأمین اعتبار لازم برای تسریع در روند اجرایی است.
حاجیزاده گفت: تا به سرانجام رسیدن پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان، برای کاهش تصادفات یک تقاطع موقت با همکاری شهرداری، راه، شهرسازی، پلیس راه، و اداره حمل و نقل و راهداری در این محل به صورت تأمین هزینه مشارکتی بین دستگاهها احداث میشود.
بررسیها نشان میدهد اعتبارات قطرهچکانی جوابگوی توسعه و استانداردسازی راههای ارتباطی استان نیست.
انتهای پیام/ح