«زهرا امینی » روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مشاوره تلفنی با سامانه ۱۴۸۰ در زمینههای پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی و شغلی انجام شده است.
وی اظهار داشت: مشاوره تلفنی تعامل کلامی بین تماس گیرنده و یک متخصص (مشاور) برای شناخت مشکل تماس گیرنده و ارایه راهکار علمی است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مشاوران در مراکز از طریق گوش دادن فعال، همدلی، حمایت و پیگیری مشکل تماس گیرنده سعی دارند راهکارهای مناسب را برای حل مشکل ارایه دهند.
امینی، ناشناخته ماندن تماس گیرنده، رایگان بودن، خدمت رسانی در ساعات مختلف روز، سهولت دسترسی به خدمات مشاوره و ارایه خدمات در نقاط دوردست را از جمله مزایای مشاوره تلفنی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۸۸۸ نفر از مردم استان در تماس با ۱۲۳ خدماتی با موضوعات مرتبط و غیر مرتبط دریافت کردند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: راه اندازی ۴۲ مرکز مثبت زندگی، راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان، واکسیناسیون کرونای ۲۰۰ سالمند در مراکز نگهداری شبانه روزی، الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریهها و فرزندخواندگی متقاضیان داخل و خارج کشور، ارائه خدمات توسط خدمات پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی و توزیع ۱۲۸ دستگاه تبلت بین دانش آموز تحت پوشش از اقدامات شاخص بهزیستی استان مرکزی در سال گذشته بوده است.
امینی افزود: ۹۵۰ میلیون ریال ودیعه مسکن به ۴۶ متقاضی، کمک به ساخت ۲۶۰ واحد مسکونی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش استان در سال گذشته توسط بهزیستی استان عملیاتی شد.
بیش از ۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده میکنند.