به گزارش ایرنا، عباس ضیا روز شنبه در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تشریح نحوه ارزشیابی پایانی دوره ابتدایی افزود: در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی - توصیفی به صورت فرآیندی انجام می شود افزود: معلمان بر اساس شواهد و اطلاعاتی که در طول سال تحصیلی از عملکرد دانش آموزان به دست آورده اند و بر اساس ارزیابی های عملکردی که در پایان سال انجام می دهند، نتایج نهایی را ثبت خواهند کرد.
ضیا ادامه داد: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و با توجه به شرایط متفاوتی که در مناطق مختلف کشور داریم، برنامه ریزی می کنیم.
وی اظهار داشت: در مناطق آبی، که بیشتر در مناطق کم جمعیت روستایی و عشایری قرار دارند، مصوبه ای برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری داشتیم و هیچ مشکلی تاکنون در این مناطق ایجاد نشده است.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: ارزیابی عملکردی برای دانش آموزانی که کلاس ها را به صورت حضوری گذرانده اند با تشخیص معلم و به صورت حضوری است، اما در بقیه مناطق «زرد» ؛ «نارنجی» و «قرمز» با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد اما به طور مشخص در مناطقی که امکان برگزاری آزمون ها به صورت حضوری وجود نداشته باشد، با استفاده از بستر برخط، این ارزیابی ها انجام خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تأکید بر اهمیت ارزیابی عملکردی از میزان یادگیری دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی که مهارت های پایه سواد را یاد می گیرند، اظهار داشت: بر اساس این شیوه نامه، برای این دانش آموزان علاوه بر معلمان، مدیران مدارس هم مسئولیت خواهند داشت که در خصوص تضمین یادگیری این گروه از دانش آموزان، اطمینان حاصل کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز شرایط کشور از نظر شیوع کرونا قابل پیش بینی نیست برای نحوه بازگشایی و برگزاری کلاس ها ۲ مدل طراحی می شود که اولی، تکیه بر «آموزش حضوری» و استفاده از آموزش مجازی به عنوان مکمل است و تحت عنوان «آموزش ترکیبی» مطرح است و مدل دیگر تأکید بر آموزش مجازی و استفاده از بستر برخط برای ارائه آموزش ها است.
ضیا تصریح کرد: طبق نتایج آسیب شناسی که در سال تحصیلی جاری در حال انجام است و تا اتمام ثبت نتایج ارزشیابی، نهایی خواهد شد؛ برنامه های جدی توانمند سازی معلمان در تابستان امسال اجرا خواهد شد.