۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی خراسان جنوبی معرفی شد

ایرنا پنج شنبه 02 اردیبهشت 1400 - 13:01
بیرجند - ایرنا - مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی استان معرفی شده است و به دنبال ایجاد هفت شبکه کسب و کار خانگی در استان براساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی هستیم.
۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی خراسان جنوبی معرفی شد

مجتبی ابراهیمی روز پنجشنبه در نشست خبری آنلاین که از طریق اینستاگرام برگزار شد افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله‌گر در حوزه اشتغال با کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

وی گفت: براساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که بیش از ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

ابراهیمی افزود: متقاضیان مشاغل خانگی باید متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه‌مندی خود در یکی از بخش‌های مستقل و پیشران ثبت‌نام کنند و از مهارت و تخصص کافی برای انجام شغل خانگی خود برخوردار باشند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: هدف این طرح این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای تمامی اجزای زنجیره ارزشِ هر یک از مشاغل مزیت‌دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه‌ها از این حوزه حذف شوند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های شبکه‌ای به توسعه بازار کمک شایانی می‌کند افزود: چون تولید کنندگان متفاوتی که به عنوان پیشران در شبکه مشغول به فعالیت هستند به نوعی فعالیت یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند و ممکن است یک نفر پیشران، خریدار محصول یا خروجی پیشران دیگری باشد.

ابراهیمی بیان کرد: از طرف دیگر فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند در این شبکه‌ها دیده و نقش آنها مشخص شده است که برخی خریدار توافقی محصولات تولیدی هر کدام از شبکه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: شبکه‌ها به تعاونی‌هایی ختم می‌شوند که خود نمود بارز کسب و کارهای شبکه‌ای هستند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اضافه کرد: تعاونی‌ها نیز نمود بارز فعالیت‌های شبکه ای هستند که به صورت منسجم با حمایت‌های کارفرمای طرح و دستگاه‌های تخصصی مرتبط با مشاغل خانگی در این طرح شکل می‌گیرند.

اهمیت شبکه‌سازی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

رییس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف‌گذاری کمک به توسعه بازار تولیدکنندگان محصولات خانگی بوده که این مهم با تلاش‌های جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و کمک دستگاه‌های تخصصی محقق شده است.

سیده فاطمه حسینی افزود: متقاضیان در این طرح با مفاهیم کسب و کار و اینکه کالای خود را به گونه‌ای تولید کنند که از حیث بسته بندی و چه از نظر برندسازی مشتری پسند باشند، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و تجربه نشان داده که انجام این فعالیت‌ها زمانی که به صورت شبکه‌ای انجام می‌شود درصد موفقیت آن بالاتر است.

وی بیان کرد: اجرای این طرح باعث حل مشکلات حوزه مشاغل خانگی ما در بحث برندسازی شد و علاوه بر بازارهای فیزیکی، تولیدکنندگان با ادبیات فروش حرفه‌ای در فضای مجازی نیز آشنا شدند و این موضوع رونق کسب و کار آنها را بیش از پیش رقم زد.

رییس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: نقطه قوت این طرح اتصال به بازار متقاضیان در یک فرآیند کاملا مدون و با نظارت جهاددانشگاهی است.

وی گفت: تمام این فرآیندها برای افراد ثبت‌نام شده در طرح به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.