آغاز برداشت توت فرنگی در بهنمیر بابلسر

خبرگزاری مهر شنبه 04 اردیبهشت 1400 - 11:46
برداشت توت فرنگی در مزارع بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر آغاز شد.

شهرستان بابلسر رتبه نخست در زیر کشت و تولید توت فرنگی در استان مازندران را داراست. کشت توت فرنگی از شخم زدن، نایلون زدن، بوته کاری و چند مرحله سم پاشی برای تقویت و تولید بهتر از آبان و آذر ماه آغاز می‌شود و مرحله برداشت آن از روزهای آخر فروردین شروع و در اواخر خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

امسال با توجه به بالا رفتن قیمت سموم و هزینه دستمزد کارگر و دلال بازی‌هایی که وجود دارد، این تولید سود چندانی برای باغداران نخواهد داشت.

هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع مازندران به زیر کشت توت فرنگی رفته است.
 

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.