براساس اعلام دانشگاه تهران ثبت نام برای شرکت در دوره دکتری بدون آزمون این دانشگاه از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.
به گزارش مهر، دانشگاه تهران اعلام کرد که در راستای اجرای سیاستهای هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم کردن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره دکتری و به استناد آئیننامه شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم و مصوبات داخلی شورای آموزشی دانشگاه، از بین دانش آموختگان و دانشجویان نیم سال آخر مقطع کارشناسی ارشد با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در کلیه رشتههای دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه دانشجو میپذیرد.
بر این اساس ضروری است متقاضیان نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems1.ut.ac.ir قسمت داوطلبان استعداد درخشان و سپس انتخاب عنوان پذیرش اقدام کنند.
طبق اعلام دانشگاه تهران، داوطلبان در صورت بروز هرگونه مشکل یا رفع ابهام و جهت پاسخگویی سوالات احتمالی در خصوص شیوه نامه به آدرس ایمیل Talent@ut.ac.ir دفتر استعداد درخشان دانشگاه و مشکلات سیستمی با سامانه پشتیانی مرکز انفورماتیک به آدرس ایمیل Its3@ut.ac.ir مکاتبه کنند.
داشتن میانگین کل حداقل ۱۶ در مقطع کارشناسی، میانگین کل حداقل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و سپری نشدن بیش از دو سال از فارغ التحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از جمله شرایط ثبت نام در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران است.
بر اساس اعلام دانشگاه تهران، با توجه به شرایط فعلی کشور و عدم امکان مراجعه حضوری دانشجویان شاغل به تحصیل به دانشگاه ها جهت تاییدیه؛ پذیرش فرمه