به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیسان در حال گسترش خط وسایل نقلیه الکتریکی خود با شاسی بلند آریایی ۲۰۲۲ است که از سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. آریا در نمایشگاه نیسان به هاچ بک Leaf میپیوندد و تا 482 کیلومتر برد رانندگی را ارائه میدهد.
طراحی آریا نمایانگر تغییر از خطوط تیز و زاویه دار کنونی است که در بسیاری از وسایل نقلیه نیسان دیده میشود. امکانات گسترده آریا، آن را از نیسان روگ متمایز کرده و ظاهری اسپرت به آن بخشیده است. دو اندازه مختلف باتری ارائه میشود که یک باتری ۶۳.۰ کیلووات ساعتی استاندارد و یک بسته بزرگتر ۸۷.۰ کیلووات ساعت اختیاری است.
مجموعهای از ویژگیهای کمک راننده، فناوری اطلاعات و سرگرمی در این خودرو گنجانده خواهد شد و به آریا ۲۰۲۲ کمک میکند تا با کراس اوورهای الکتریکی با اندازه مشابه مانند تسلا مدل Y و هیوندای کنا الکتریک رقابت کند.
آریا یک وسیله نقلیه کاملاً جدید برای نیسان است. این خودرو از سیستم رانندگی نیمه مستقل جدید نیسان (ProPilot ۲.۰) برخوردار است که در بازار سدان نیسان اسکای لاین در بازار ژاپن آغاز به کار کرد. گفته میشود که آریا حداکثر 482 کیلومتر برد رانندگی را در صورت مجهز بودن به تنظیمات درایو موتور جلو و عقب و بسته باتری بزرگتر ۸۷.۰ کیلووات ساعت را ارائه میدهد.
نیسان قیمت مدل ۸۷.۰ کیلووات ساعت با دامنه طولانیتر را منتشر نکرده است، اما نسخه پایه با باتری کوچکتر از حدود ۴۰ هزار دلار شروع میشود. این امر آن را بالاتر از Leaf و سایر خودروهای ارزان قیمت قرار میدهد.
نیسان آریا برخلاف Leaf که فقط با پیشرانه جلو به بازار عرضه میشود، از ویژگیهای توسعه یافته در سایر اتومبیلها، از جمله سیستم تقسیم گشتاور ماشین اسپرت GT-R، برای ارائه چهار چرخ محرک اختیاری، پیکربندی موتور الکتریکی بهره می برد.
تخمین زده می شود که آریای تمام چرخ متحرک در کمتر از ۵.۰ ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید، شاهکاری که شبیه به وسایل نقلیه الکتریکی رده بالاتر است. مدل پایه دیفرانسیل جلو احتمالاً کندتر خواهد بود، اما هنوز هم انتظار داریم شتاب خوبی ارائه دهد که از ویژگیهای پیشرانههای EV است.
فضای داخلی آریا آینده نگرانه و حداقل به نظر میرسد. به نظر میرسد نیسان برای دستیابی به یک داشبورد صاف که از ظاهری زیبا و مطابق با طراحی نمای بیرونی برخوردار است، هر دکمه را دور انداخته است. علی رغم ادعای نیسان مبنی بر اینکه کابین آریا بر خلاف یک فضای داخلی خودروی سنتی نیست، اما موضوع مینیمالیستی آن تنها ویژگی منحصر به فرد آن است.
نیسان همچنین جزئیات مربوط به سیستم سرگرمی و ویژگیهای اتصال را افشا کرده و بسیار زیبا به نظر میرسد. نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی دوتایی هم به عنوان پشت آمپری دیجیتال و هم به عنوان صفحه نمایش سرگرمی عمل میکنند. Apple CarPlay، Android Auto و ناوبری درون تیز همه باید از ویژگیهای استاندارد باشند.
کانسپت Ariya که در سال ۲۰۱۹ نشان داده شد، دارای ویژگی بود که به خودرو اجازه میداد تا با برنامه راننده همگام سازی شود، بنابراین میتواند فضای داخلی را قبل از گرم شدن و یا قبل از خنک شدن در حالی که پارک شده است، شارژ میکند.
انتهای پیام/