ناخن‌های بلند چگونه میزبان کرونا می‌شوند؟

نامه نیوز جمعه 13 تیر 1399 - 01:10
محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند با توجه به این که احتمال باقی‌ماندن میکروب‌ها در زیر ناخن‌های بلند و مصنوعی حتی پس از شست‌وشو با آب و صابون وجود دارد، توصیه می‌شود که در زمان همه‌گیری بیماری کرونا ناخن‌های دست‌ها کوتاه باشد تا خطر انتقال بیماری کمتر شود.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتشار مطلبی به این پرسش پاسخ داده‌اند که در صورت بلند بودن ناخن‌ها یا داشتن ناخن مصنوعی، آیا شستن دست با آب و صابون برای از بین بردن کامل ویروس کرونا کافی است یا خیر؟! در این مطلب آمده است: با توجه به نقش ناخن‌های بلند در تجمع میکروب‌ها و انتقال آن‌ها به فرد و اطرافیانش، پیشنهاد می‌شود که توصیه‌های کلی نهادهایی همچون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در زمینه بهداشت ناخن‌ها مورد توجه قرار گرفته و طبق آن‌ها عمل شود. بنا بر توصیه‌های این مرکز، جهت رعایت بهداشت ناخن‌ها، شست‌وشوی دقیق و مداوم اطراف و زیر ناخن‌ها با آب و صابون و کوتاه کردن آن‌ها ضروری است. داشتن ناخن‌های بلند یا مصنوعی برای کارکنان مراکز بهداشتی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا حتی پس از شست‌وشو با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های الکلی، باز هم احتمال وجود میکروب‌ها زیر ناخن یا ترک‌های آن وجود دارد. این امر برای مردم عادی که ممکن است در تماس با بیماران کووید-۱۹ باشند و یا در زمان همه‌گیری بیماری که مردم، در معرض تماس با سطوح آلوده هستند، نیز صادق باشد.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.