چرا باید ضدآفتاب بزنیم؟

نامه نیوز جمعه 13 تیر 1399 - 01:10
با نزدیک شدن به فصل تابستان و روزهای تابش مستقیم خورشید روی پوست، سوالی ذهن ما را درگیر می‌کند؛ «زدن ضدآفتاب ضروری است یا کاری بیهوده و تجملاتی است؟» اول از همه باید بگویم استفاده از ضدآفتاب، فقط محدود به فصل تابستان نمی‌شود و باید حتی در روزهای برفی هم از آن استفاده کنیم اما معمولا به‎دلیل گرم‌تر شدن هوا در فصول گرم، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شما با زدن ضدآفتاب از پوست خود دربرابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کنید و با این‎کار احتمال آفتاب سوختگی و آسیب دیدن لایه‌های پوستی‎تان کاهش می‌یابد. همچنین این کرم محافظت‎کننده، احتمال ابتلا به سرطان پوست را که یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بزرگ سالی است، کاهش می‌دهد. باید در انتخاب کرم ضدآفتاب به spf (معیار محافظت دربرابر uv) توجه کنید. این عدد براساس نوع، میزان حساسیت و رنگ پوست شما متفاوت است. برای اطمینان بیشتر در این زمینه، می‌توانید با یک پزشک مشورت کنید. نکته آخر هم این‌که یادتان نرود با یک‌بار استفاده از ضدآفتاب قرار نیست کل روز از اشعه‌های مضر خورشید در امان باشید بلکه باید به‎طور میانگین هر دو ساعت یک‌بار ضدآفتاب را روی پوست‎تان تمدید کنید.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.