افزایش 40 درصدی خدمات مشاوره تلفنی بهزیستی کرمانشاه/ 8 درصد مشاوره‌ها مربوط به ترس از کرونا است

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 12:18
گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ارائه خدمات مشاوره تلفنی سامانه 1480 بهزیستی استان کرمانشاه 40 درصد افزایش یافته است.

فرحناز محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: خط 1480 خط مشاوره تلفنی به صورت رایگان است که کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف مشاوره به مردم ارائه می‌دهند و ارتقای سطح سلامت روانی و جامعه از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تعداد تماس‌ها، مشاورین در سه شیفت کاری و از ساعت 8 صبح تا 12 شب مشغول به به فعالیت در تمامی روزهای هفته شدند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در سال 1399 نسبت به سال گذشته شاهد 40 درصد افزایش خدمات مشاوره تلفنی بودیم.

محمدی گفت: بخش عمده‌ای از این افزایش ناشی از مشکلات فردی و خانوادگی ثانویه بر عوارض طولانی مدت همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

وی افزود: هشت درصد تماس‌ها در سال 99 به طور مستقیم در مورد ترس از ابتلا به کرونا و مسائل آن بوده است.

محمدی عنوان کرد: از بین تمامی تماس‌ها با مشاوره تلفنی 1480 در سال 1399، مشکلات زناشویی و بین فردی 30 درصد، مشکلات فردی و اختلالات روانی 35 درصد و مسائل تحصیلی و تربیتی کودکان 35 درصد بود.

وی با بیان اینکه در این بین 85 درصد تماس گیرندگان بانوان و 15 درصد آقایان بزرگسال بودند گفت: در این مدت حدود 20 درصد از تماس‌ها منجر به ارجاع به مراکز درمانی، حمایتی، نگهداری و تخصصی شد.

انتهای پیام/832 / ز

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.