علی اکبر مرتضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعداد ملاقات مردمی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل در فرمانداری کاشان افزود: تلاش این مجموعه بررسی و پاسخ به درخواستها و نیازهای معقول مردم در کمترین زمان ممکن است.
وی ادامه داد: برخی شهروندان مراجعهکننده، به دلیل آشنا نبودن با قوانین و مقررات جاری، به واحد حقوقی فرمانداری کاشان معرفی میشوند و مشاوره لازم در اختیارشان قرار میگیرد.
فرماندار کاشان درباره نوع درخواستهای شهروندان در ملاقات چهره به چهره اظهار داشت: مشکلات معیشتی، راهاندازی مشاغل کوچک و صنعتی، تسهیلات برای مشاغل، مشکلات شهر و روستاها، عملکرد مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی، ارایه پیشنهاد برای بهبود وضعیت شهرستان از جمله موارد مطرح شده از سوی اقشار مختلف مردم است.
وی خاطر نشان کرد: برخی درخواستها در همان نشست حضوری، از طریق تماس با مدیران و رییسان دستگاههای اجرایی استان و شهرستان محقق میشود و بقیه نیازمند بررسی مدرک و مستندهای مربوطه است که پیگیری، نظارت بر اجرا و اعلام نتایج آن در دستور کار بخش بازرسی فرمانداری قرار دارد.
فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه "دوشنبههای مردمی" رضایت نسبی مردم در پی داشته است، یادآور شد: با توجه به تمایل شمار زیادی از شهروندان به بیان مسایل و دغدغههای خود به طور مستقیم با مدیران، با دستور استاندار اصفهان روزهای دوشنبه هر هفته به این مهم اختصاص یافته است.
مرتضایی با یادآوری فرازی از نامه حضرت امیرالمومنین (ع) خطاب به مالک اشتر فرماندار مصر مبنی بر لزوم دیدار چهره به چهره با مردم پیشنهاد داد که روسای ادارهها بخشی از زمان خود را با مردم بگذارند و مردم بدون نگرانی مشکلات خود را مطرح کنند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.