شادکامی کرونا عاقبت تلخ دورهمی‌های یلدایی است

خبرگزاری مهر دوشنبه 24 آذر 1399 - 19:07
کرج - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: بی‌شک شادکامی کرونا حاصل و عاقبت تلخ دورهمی‌های یلدایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدم عصر دوشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان البرز و همچنین دهمین جلسه قرارگاه کرونای با حضور اعضا که به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: موضوع شرایط و ملاحظات کرونایی استان به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع این جلسه مورد بررسی همه‌جانبه قرار گرفت که اجرای محدودیت‌های اخیر ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا، با همراهی و مشارکت مطلوب آحاد جامعه و تلاش مسئولین همراه بود.

وی افزود: این همکاری موجب شد تا شیب روند ابتلاء به کرونا در البرز کاهش یافته و موجب روند نزولی تعداد مراجعات، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان شود.

بیش از ۹۰ درصد از البرزی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: بر اساس گزارش مسئولان بخش‌های مختلف، بیش از ۹۰ درصد از مردم استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با تشکر از عموم ساکنان استان البرز، همراهی و رعایت اصناف استان در رعایت و اجرای پروتکل‌ها و تعطیلی‌های اخیر کرونایی و همچنین اطلاع‌رسانی مداوم و تأثیرگذار مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان شایسته تقدیر ویژه است.

مقدم با بیان اینکه در اجرای پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی اخیر شاهد تلاش مستمر و هماهنگ همه بخش‌ها و مسئولان ستاد استانی کرونا بودیم، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و اقدامات کادر پرتلاش درمانی و اصحاب خبر و رسانه که در جهت خدمت‌رسانی و آگاهی بخشی جامعه، سعی بلیغ نمودند، شاخص و مؤثر بوده است.

وی گفت: موفقیت اخیر منبعث از همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی استان به ویژه تدابیر، پیگیری‌ها حضور و نظارت میدانی و مجدانه استاندار البرز است که به همین واسطه، مراتب تقدیر و تشکر ویژه خود را از شوی که مدیریت مطلوب کنترل کرونا را در استان به خوبی انجام دادند، اعلام می‌دارم.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی جامعه ستاد مدیریت کرونای استان البرز اظهار کرد: قطعاً ادامه‌دار بودن موفقیت‌های اخیر، منوط به استمرار همین جدیت و همکاری و مشارکت ارزشمند مسئولان و مردم است و هنوز تا رسیدن به افق مطلوب فاصله داریم.

وی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن شب یلدا و سنت دیرینه هم میهنان، لزوم فرهنگ‌سازی و تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش لازم و مؤثر است چراکه عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌ها و سهل‌انگاری شهروندان در رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی و کرونایی، ضمن بی‌اثر کردن زحمات و تلاش‌های اخیر، می‌تواند موجب شکل‌گیری موج بعدی کرونا در سطح استان و حتی کشور شود.

کرج همچنان در وضعیت نارنجی

مقدم تصریح کرد: بی‌شک شادکامی کرونا حاصل و عاقبت تلخ دورهمی‌های یلدایی است که امیدواریم با تداوم همراهی مردم و اهتمام در خصوص رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پرهیز از برگزاری مراسم‌های خانوادگی شب یلدا از موفقیت‌های اخیر مغرور نشده و با مسئولیت‌پذیری و توجه کافی به نکات بهداشتی، ضامن سلامت جامعه و شهروندان و عزیزان خودمان باشیم.

وی در پایان بیان وضعیت شهرهای استان البرز گفت: پس از اجرای محدودیت‌های کرونائی اخیر شهرستان‌های طالقان و ساوجبلاغ در وضعیت زرد قرار گرفتند و شهرستان‌های کرج، فردیس، اشتهارد و نظرآباد در وضعیت نارنجی هستند که منع تردد شبانه در شهرهای نارنجی استان تداوم دارد و همچنان باید از سوی شهروندان عزیز این موضوع مورد توجه و رعایت قرار گیرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.