ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران به روایت فرمانده ناو وینسنس

مشرق نیوز جمعه 13 تیر 1399 - 08:59

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرد: درست یک روز بعد از جنایت آمریکا در خلیج فارس، روزنامه اطلاعات در 13 تیرماه 67 نوشت: دریاسالار ویلیام کراو رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا تائید کرد که ایرباس ساقط شده ایران در تنگه هرمز بوسیله یک موشک شلیک شده از ناوشکن وینسنس سرنگون شده است.

"ویل راجرز" فرمانده ناو آمریکایی "وینسنس" که در 12 تیر 67 فرمان آتش را به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران صادر کرد هم مدت‌ها بعد اعتراف کرد که حمله به هواپیمای مسافربری ایران با دستور مستقیم مقامات آمریکایی صورت گرفته است.

پس از ماجرای سقوط هواپیمای ایران، دختر ویل راجرز، فرمانده ناو آمریکایی به دلیل اقدام پدرش خودکشی کرد. پس از این اقدام، ویل راجرز گفت که ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران به دستور مقامات ارشد ارتش آمریکا بوده و او اراده‌ای در این کار نداشته است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.