حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ری اظهار داشت: بهسازی و ایمن سازی راه های روستایی نقش موثری در توسعه روستاها دارد که در این راستا با همکاری و پیگیری بخشداری ها، شهرداری ها و دستگاه های متولی و با همراهی پلیس راهور و پلیس راه ضمن هماهنگی به منظور تامین روشنایی راه های روستایی مشکلات عبور و مرور، ایمن سازی و بهسازی جاده سایت، جاده چله دوان و جاده گلحصار در بخش کهریزک، کمربندی دوم تهران، محور چرمشهر و تقاطع های غیر همسطح و نقاط حادثه خیز سطح شهرستان ری بصورت کارشناسی بررسی و نسبت به رفع مشکلات این راه ها و محورها اقدام شده است.
وی افزود: در سال ۹۹ در حوزه راه های درون شهری و برون شهری علی رقم وجود مشکلات اقتصادی اقدامات مطلوبی صورت گرفت که رضایت عممومی شهروندان را به دنبال داشت که با استمرار این روند در سال ۱۴۰۰ ایمن سازی راه های روستایی و نقاط حادثه خیز اولویت شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ری قرار دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه معابر درون شهری نقاطی که دارای مشکلات ترافیکی است شناسایی و در این خصوص مشکلات تقاطع های حادثه خیز بزرگراه شهید رجایی جنوب و اصلاح هندسی این محور در دستور کار قرار گرفته است.
معاون استاندار تهران ادامه داد: آموزش های ترافیکی نقش بسزایی در کاهش حوادث رانندگی و جاده ای دارد که می بایست در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی در حوزه ترافیکی بویژه فرهنگسازی استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت اعتبارات لازم تخصیص و در سطح شهرها و روستاهای شهرستان ری آموزش های مربوطه از طریق روش های مختلف از جمله فضای مجازی ارائه شود.
در این جلسه آخرین وضعیت اصلاح هندسی تقاطع های حادثه خیز بزرگراه شهید رجایی جنوب، ایمن سازی راه های روستایی جاده گلحصار- جاده چله دوان و جاده سایت در بخش کهریزک و محورهای بخش مرکزی ری، برنامه های ابلاغی شورای عالی ترافیک استان تهران، تامین روشنایی راه های روستایی بخش قلعه نو و ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی شهرستان ری در حوزه اتوبوس و تاکسی مورد بررسی قرار گرفت.
شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت و پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران قرار گرفته است.