به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کمیسیون رقابت و مصرفکنندگان استرالیا (ACCC) اعلام کرد که به دنبال جریمه نامعینی از فیسبوک بابت ارتقای یک شبکه خصوصی مجازی به عنوان گزینهای برای حفظ اطلاعات مردم، و در همان حال استفاده مخفیانه از اطلاعات به منظور انتخاب هدف برای دستاوردهای تبلیغاتی است.
این دادخواست، طنینانداز اقدام برجسته کمیسیون تجارت فدرال آمریکا است که این غول شبکههای اجتماعی را به حفظ نامناسب تسلط در بازار با استفاده از اطلاعات مشتریان برای تعیین اهداف تصرف نظیر اپلیکیشن پیامرسان واتساپ و اپلیکیشن اشتراکگذاری عکس اینستاگرام متهم میکند.
"راد سیمس"، رئیس ACCC در یک کنفرانس خبری تلویزیونی اظهار کرد: با آنچه کمیسیون تجارت فدرال میگوید پیوندی وجود دارد، اما آنها در حال بررسی یک مسئله رقابتی هستند. ما به مصرفکننده نگاه میکنیم.
یک سخنگوی فیسبوک گفت این شرکت همواره در مورد اطلاعاتی که گردآوری میکند و چگونگی استفاده از آنها، شفاف بوده است.
وی افزود: ما به پرونده اخیر کمیسیون رقابت و مصرفکنندگان استرالیا نگاهی میاندازیم و به دفاع از موضع خود در پاسخ به این پرونده اخیر، ادامه خواهیم داد.
فیسبوک در سال ۲۰۱۹ محصول ویپیان را تعطیل کرد.
اوایل این ماه، استرالیا به پیشنهاد سیمس، طرحهایی را برای وادار کردن فیسبوک و غول اینترنت، گوگل برای پرداخت به رسانهها بابت محتوایی که در وبسایت آنها نمایش داده میشود، مطرح کرد.
این کمیسیون نظارتی استرالیایی، پرونده دیگری هم علیه فیسبوک دارد که آن را به نقض حریم شخصی کاربران با یک تست شخصیتی تحت اداره مشاوره بازاریابی سیاسی "کمبریج آنالیتیکا" متهم میکند. فیسبوک در حال دفاع از این اتهام هم هست. کمیته فوق همچنین با طرح این ادعا که گوگل کاربران را در مورد گردآوردن داده گمراه کرده، شکایتی نیز از این شرکت ترتیب داده است.
انتهای پیام