بهگزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، امروز برای چهارمین روز متوالی است که تعدادی از کمپرسیداران در یکی از سیلوهای اراک در اعتراض نسبت به بحث نوبتدهی از بارگیری سایر کمپرسیداران جلوگیری بعمل آوردند.
به دنبال این تجمعات و اعتراضها با حضور میدانی خبرنگار تسنیم در بین رانندگان، علل این اعتراض از سوی برخی رانندگان عدم ساماندهی نوبت بار و نبود مکان مشخص برای اعلام بار و همچنین عدم همکاری راهداری در این امور مطرح میشد.
اعتراض رانندگان به وضعیت نوبت بار در استان مرکزی
یکی از رانندگان با اشاره به عدم ساماندهی نوبت بار به خبرنگار تسنیم گفت: عدم ساماندهی در این حوزه رانندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است و به نوعی عدالت در حمل بار وجود ندارد و باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.
راننده دیگری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم گفت: ما خواستار تعیین مکان مشخصی برای اعلام بار هستیم تا رانندگان در این مکان حضور یابند و در همین مکان اعلام بار انجام شود، در این زمینه راهداری با ما همکاری نمیکند که اگر این امر انجام شود میتواند به ایجاد عدالت بین رانندگان در زمینه حمل بار کمک کند.
از این رو به سراغ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مرکزی رفتیم تا علت این تجمعات و اقدامات انجامشده برای برچیدن این تجمعات را جویا شویم.
تاسیس انجمن کمپرسیداران
علی زندیفر در گفتوگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به این تجمع اظهار داشت: عامل این اعتراض اختلاف نظر بین برخی رانندگان در رابطه با اعلام بار با انجمن صنفی کمپرسیداران اراک بوده که چند روزی است تعدادی از کمپرسیداران با تجمع در محل یکی از سیلوها از بارگیری سایرین جلوگیری میکنند و اعلام نمودهاند با نوبتدهی تلفنی انجمن صنفی خود مخالف بوده و متقاضی نوبتدهی حضوری هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه رانندگان کمپرسی در سالهای قبل فاقد انجمن صنفی بودهاند ظرف دو سال گذشته با حمایت و تشویق اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان موفق به تاسیس این انجمن با حدود 300 عضو شدهاند که هدف از تشکیل انجمن پیگیری مطالبات صنفی و رفاهی کمپرسیداران بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مرکزی تصریح کرد: بعد از تشکیل انجمن صنفی و برگزاری انتخابات مربوطه پیگیری مطالبات رانندگان و ایجاد نوبتدهی متمرکز توسط منتخبان خود رانندگان درحال اجرا بوده که موجب رفاه رانندگان نیز شده است به شکلی که هم صاحبان کالا هم رانندگان نسبتاً راضی بودهاند.
زندیفر بیان کرد: به عنوان مثال به جای صفهای طولانی و چند روزه کامیونها پشت درب سیلوها که مشکلات زیادی برای رانندگان و حتی همشهریان در بر داشت، رانندگان نوبتدهی را به دفتر انجمن صنفی خود سپردهاند و با تماس تلفنی در وقت نوبت خود به سیلو مراجعه و بارگیری میکردند و وقت چند روزه در صف سیلو را در کنار خانواده سپری میکردند که رضایت اکثریت رانندگان را به خاطر عدالت توزیع و رفاه رانندگان در بر داشته است.
وی ادامه داد: ولی اقلیتی از این رانندگان با این رویه مخالف بودهاند که صنف مربوطه باید پیگیری لازم را در جهت رفع همه ابهامات انجام دهد ولی مسئولان این صنف اعلام کردهاند که توانستهاند رضایت اکثریت رانندگان را به دست آورند.
سامانه مجازی درحال طراحی است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مرکزی عنوان کرد: اما گروهی بسیار اندک که در وضعیت ساماندهی نشده سالهای قبل با استفاده از ارتباطات خاص سود بیشتری کسب کردهاند به بهانههای مختلف سعی میکنند با ایجاد درخواستهای انجام نشدنی در بین رانندگان زحمتکش کلیات صنف را زیر سوال ببرند و به دنبال برگشت به وضعیت چند سال پیش هستند که مردم اراک شاهد صفهای طولانی پشت سیلوها بودند.
زندیفر افزود: البته برای اعلام بار الان یک سامانه مجازی درحال طراحی است که میتواند مشکل عدالت بار را برای کمپرسیداران به طور کامل حل کند اما اعلام بار به شکلی که برخی از این رانندگان درخواست دارند به هیچ وجه در سیاست سازمان نیست که بخواهد به شکل حضوری این کار را انجام دهد.
وی تصریح کرد: همچنین این اداره کل به جد پیگیر مطالبات فعالان در بخش کمپرسی است که از مهمترین آنها به ایجاد شهرک حمل و نقل میتوان اشاره کرد.
انتهای پیام/712/ی