اولین سمپوزیوم روابط عمومی استان زنجان برگزار می شود

ایرنا سه شنبه 04 خرداد 1400 - 09:10
زنجان - ایرنا - رییس موسسه خانه روابط عمومی استان زنجان گفت: اولین سمپوزیوم روابط عمومی استان با هدف ارتقای دانش دست‌اندرکاران روابط عمومی، معرفی الگوهای موفق، شناسایی نقاط ضعف و قوت، معرفی و شناسایی استعدادها، ایجاد رقابت سالم در سال جاری برگزار می‌شود.
اولین سمپوزیوم روابط عمومی استان زنجان برگزار می شود

اسماعیل رحمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تشویق و ترغیب به امر فعالیت علمی - تخصصی در روابط عمومی و نیز کمک به ارتقای کیفی فعالیت‌های روابط عمومی در استان را از دیگر اهداف برگزاری این سمپوزیوم در سال جاری ذکر کرد.

وی اضافه کرد: در صورت تمایل، روابط عمومی دستگاههای اجرایی، سازمان‌ها، بانک‌ها، مووسسات و شرکت‌های دولتی و غیردولتی و خصوصی برای شرکت در این بخش، می‌توانند بر اساس طبقه‌بندی آثار و مقررات مربوط اقدام کنند.

این مسوول ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، آثار در اولین جشنواره استانی، به‌منظور امکان معرفی و تقدیر در زمینه‌های مختلف، در هفت رشته عمومی طبقه‌بندی شده‌اند تا بررسی دقیق‌تر و علمی انجام گیرد.

دبیر اجرایی سمپوزیوم روابط عمومی استان زنجان ادامه داد: شاخص‌های ارزیابی نیز مبتنی بر ساختار برنامه عمل، مقدمه و منطق برنامه، توجه به زمان‌بندی، تکیه بر نظریه‌های ارتباطی، بودجه‌ریزی مناسب، توجه به اهداف سازمان، تکیه بر پژوهش ارتباطی و نتایج آن‌ها، پیش‌بینی کاربرد ابزارها و روش‌های ارتباطی مختلف و مشخص بودن روش اثرسنجی انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: مدیریت راهبردی روابط عمومی از جمله رشته های در نظر گرفته شده است که شاخص‌های ارزیابی توجه به آموزش تخصصی، اصلاح ساختار روابط عمومی، برون‌سپاری فعالیت‌ها، افزایش اعتبارات روابط عمومی، رعایت قاعده چهارمرحله ای در فعالیت‌های روابط عمومی، ایجاد سیستم ارتباطی، جذب نیروهای متخصص، ایجاد نظام جامع و نهادهای ارتباطی درون‌سازمانی است.

این مسوول رشته دیگر در نظر گرفته شده را ارتباطات الکترونیکی و مجازی عنوان کرد و گفت: شاخص‌های ارزیابی ایجاد وب‌سایت، خبرنامه الکترونیکی، نظرسنجی الکترونیکی، ارسال پیامک، پادکست، ویدئو کنفرانس، ویدئو کست، مولتی‌مدیا، ایجاد وبلاگ سازمانی، ایجاد پورتال، خدمات و امکانات، تعداد کامنت ها، ارسال خبرنامه RSS، تعداد لینک‌های ثابت و غیرثابت و صفحه‌آرایی و لوگوی مناسب، نمایش آمار بازدیدکنندگان، نظر دادن درباره صفحات جستجو پذیری به روز بودن، سبک نوشتاری و ادبیات است.

رحمانی ارتباطات مردمی را دیگر شاخص در نظر گرفته شده عنوان کرد  و  افزود: شاخص‌های ارزیابی اختصاص فضای مناسب فیزیکی برای ارباب‌رجوع، راهنمایی مناسب مراجعان، پاسخگویی نظام‌مند و سریع به نامه‌های مردمی، نظرسنجی از مراجعان، تقدیر از همکاران پاسخگو و همراه با مراجعان است.

وی اضافه کرد: در خصوص رشته ارتباطات رسانه‌ای نیز تعامل رسانه‌ای مناسب با رسانه‌ها، تکریم خبرنگاران، استفاده از قابلیت‌های رسانه‌های متعدد، رعایت قواعد علمی در تنظیم خبر، گزارش مطبوعاتی و مقاله مطبوعاتی، تنظیم و ارسال قالب‌های تحلیلی به رسانه‌ها، نگاه جامع به قابلیت‌های رسانه‌ای موجود و بهره‌برداری از آن‌ها بر اساس اولویت‌بندی، داشتن تحلیل رسانه‌ای، تقویم و راهبرد و خط‌مشی رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

رییس هیات موسسه خانه روابط عمومی استان زنجان ادامه داد: پژوهش های ارتباطی شامل رعایت ساختار گزارش پژوهشی، نمونه‌گیری آماری، توصیف و تحلیل مناسب داده‌ها، روش‌شناسی مشخص، استنباط آماری، ارائه راهکار و رشته ارتباطات فرهنگی در زمینه رشته مهندسی فرهنگی و توسعه فرهنگ خاص استفاده از ابزارها و روش‌های متنوع و مختلف در آگاه‌سازی و تلاش برای ایجاد عقیده و رفتار خاص، مطالعه دیدگاه‌های مخاطبان هدف برای تنظیم راهبرد، تغییر نگرش و رفتار، تأثیرگذاری رسانه‌های کاربردی برای فرهنگ‌سازی، استمرار و تکرار مناسب اطلاع‌رسانی از جمله موارد لحاظ  شده است.

وی خاطرنشان کرد: دعوت از شخصیت های برجسته حوزه روابط عمومی به عنوان سخنران مدعو و معرفی برترین های روابط عمومی استان بر اساس هفت محور عناوین کلی از جمله ویژگی های اولین سمپوزیوم و جشنواره برترین های روابط عمومی استان است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.