سه استان برتر در پاسخگویی به شکایات مردمی

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 11:47
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از کسب رتبه دوم استان سمنان در پاسخگویی به شکایات مردمی خبر داد.
سه استان برتر در پاسخگویی به شکایات مردمی

مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور، استان سمنان از لحاظ رسیدگی به شکایات مردمی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و استان‌های یزد، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر به‌طور مشترک در رتبه اول این ارزیابی قرار گرفته اند.

وی افزود: در استان سمنان از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا ابتدای خردادماه سال جاری ۳۹ مورد شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان ثبت شده است که توسط کارشناسان و بازرسان سازمان ، ۳۸ مورد این شکایات بررسی و منجر به نتیجه شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: سامانه ۱۲۴، پل ارتباطی بین سازمان و مردم جهت دریافت شکایات مردمی و پاسخگوئی در کوتاهترین زمان ممکن بوده و این امر به عنوان یکی از اولویت های این سازمان است.

وی یادآور شد: رسالت اصلی و محوری حوزه معاونت بازرسی ، نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی است و دقت و سرعت در رسیدگی به موقع به شکایات بسیار ضروری است.

یحیایی عنوان کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده از سوی سازمان حمایت ، میانگین زمان ثبت شکایت مردمی تا رسیدگی شدن شکایت در استان سمنان ۷ روز می باشد.

وی ادامه داد: استان سمنان در نظر سنجی مردمی از نتیجه رسیدگی به شکایات ، با ۸۱ درصد رضایت‌مندی پس از استان های کهکیلویه و بویراحمد ، جنوب کرمان و مازندران در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.