مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور، استان سمنان از لحاظ رسیدگی به شکایات مردمی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و استانهای یزد، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر بهطور مشترک در رتبه اول این ارزیابی قرار گرفته اند.
وی افزود: در استان سمنان از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا ابتدای خردادماه سال جاری ۳۹ مورد شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان ثبت شده است که توسط کارشناسان و بازرسان سازمان ، ۳۸ مورد این شکایات بررسی و منجر به نتیجه شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: سامانه ۱۲۴، پل ارتباطی بین سازمان و مردم جهت دریافت شکایات مردمی و پاسخگوئی در کوتاهترین زمان ممکن بوده و این امر به عنوان یکی از اولویت های این سازمان است.
وی یادآور شد: رسالت اصلی و محوری حوزه معاونت بازرسی ، نظارت و حمایت از حقوق مصرفکنندگان ، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی است و دقت و سرعت در رسیدگی به موقع به شکایات بسیار ضروری است.
یحیایی عنوان کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده از سوی سازمان حمایت ، میانگین زمان ثبت شکایت مردمی تا رسیدگی شدن شکایت در استان سمنان ۷ روز می باشد.
وی ادامه داد: استان سمنان در نظر سنجی مردمی از نتیجه رسیدگی به شکایات ، با ۸۱ درصد رضایتمندی پس از استان های کهکیلویه و بویراحمد ، جنوب کرمان و مازندران در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.
انتهای پیام