اخلاق رسانه‌ای در انتخابات موجب انتخاب فرد اصلح می‌شود

ایرنا سه شنبه 18 خرداد 1400 - 16:20
خرم‌آباد - ایرنا - معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اخلاق رسانه‌ای در انتخابات پیش‌رو موجب آگاه‌سازی مردم و انتخاب فرد اصلح می‌شود.
اخلاق رسانه‌ای در انتخابات موجب انتخاب فرد اصلح می‌شود

به گزارش ایرنا، محمد خدادی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای در انتخابات با حضور اصحاب رسانه ای لرستان در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: هر زمان که اخلاق انتخاب اول ما باشد موجب پیدایش قدرت می‌شود و خروجی آن موفقیت آمیز خواهد بود، هر چقدر زمان می گذرد نیاز به اخلاق بیشتر می شود چراکه گسترش تکنولوژی موجب ثبت و ضبط کردن تصاویر و صداها می‌شود و باید انتشار اخبار در قالب اخلاق باشد.

وی گفت: رسانه بستر تولید اطلاعات است و و در ایجاد ارتباط نقش مهمی دارد همچنین قدرت، تولید و پردازش توسط رسانه در جامعه منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ایجاد ارتباط منجر به اثر در جامعه بین قشرهای مختلف است اظهار کرد: کارکرد رسانه در یک جامعه ایجاد ارتباط سازنده بین ارکان جامعه است که با تولید ارتباط به دنبال یک گفتمان واحد می باشد.

خدادی بیان کرد: امروزه کار کرده رسانه ها تبیینی می باشد و دیگر جنبه تبلیغاتی معنایی ندارد، اطلاعات رسانه باید باور پذیر باشد و بتواند جامعه را قانع کند و رسانه‌ها باید اطلاعات را ساده‌سازی، دسته‌بندی، مصداق سازی همچنین مقایسه سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان اثرگذاری رسانه نسبت مستقیم با اخلاق ندارد گفت: خبرنگار باید اخلاق را در خودش نهادینه کند اگر اخلاق از رسانه گرفته شود بر ضد خودش تبدیل می شود، بی اخلاقی در رسانه موجب جعل خبر، کپی و پیست خبر به صورت غیرقانونی را به دنبال داشته که در بلندمدت ماهیت آن رسانه را از بین می‌برد.

وی بیان کرد: اولین انتظار از رسانه دقت است، قدرت یک رسانه به انتشار اخبار صحیح می‌باشد، بسیاری از مواقع بی توجهی به تولید اطلاعات منجر به ظلم می شود و آنچه که واقعیت است را نشان نمی دهد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید سوژه یابی کنند و بخشی از جامعه را که دیده نمی شود را نشان دهند، همچنین شناخت دغدغه‌ها و معرفی آن از دیگر وظایف رسانه‌ها می باشد.

خدادی با اشاره به اینکه رسانه با اخلاق مخاطب را حفظ می‌کند گفت: خبرنگار باید اخلاق‌مدار باشد همچنین نگاه منطبق به واقعیت را در دستور کار قرار دهد و آزمون اخلاق رسانه در انتخابات خود را نشان می‌دهد چرا که رسانه در انتخابات باید به دنبال محتوا باشد.

وی گفت: رسانه‌ها باید در انتخابات از اسامی دوری کرده و با نگاه برطرف کردن مشکلات اطلاع رسانی کنند، باید آداب نقد را فرا گرفته چرا که خروجی نقد باید اصلاح باشد همچنین رسانه ها باید در انتخابات تلاش کنند که حرکت رو به جلو داشته باشند تا دستاورد ها دیده شود.

وی اظهار کرد: رسانه ها باید در انتخابات پیش رو به دنبال محتواسازی باشند و برای انتخاب صحیح تلاش کرده تا جامعه ترغیب شود فرد اصلح را انتخاب کنند، در انتخابات، اخلاق انتخاب اول رسانه است امیدواریم با حضور پرشکوه مردم در انتخابات موجب سرافرازی ایران اسلامی شویم.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.