شکارچیان غیرمجاز در بندرگز به دام افتادند

خبرگزاری مهر یکشنبه 30 آذر 1399 - 09:54
بندرگز- رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرگز از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید عرب امیری صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: محیط‌بانان یگان شهرستان بندرگز در حین گشت و پایش از زیستگاه‌های واقع در خلیج گرگان به یک گروه از شکارچیان غیرمجاز برخورد کردند که با تعقیب و گریز توانستند ۱۰ شکارچی را به همراه دو قبضه سلاح شکاری و لاشه چهار قطعه پرنده چنگر و مقادیری فشنگ ساچمه ای دستگیر کنند.

وی افزود: متهمان با تشکیل پرونده و صورت مجلس تخلفی تنظیمی به مراجع قضایی معرفی شدند.

عرب امیری گفت: به استناد قوانین ۱۰ الی ۱۴ قانون شکار و صید ارتکاب به شکار در مناطق و زمان غیرمجاز ممنوع و مستوجب مجازات است.

به گفته وی متخلفان علاوه بر حبس باید به ازای هر قطعه پرنده چنگر مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه ناشی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست را پرداخت کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.