۴۰ درصد مرسولات پستی کشور خریدهای اینترنتی است

ایرنا دوشنبه 24 خرداد 1400 - 16:29
مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: مبادلات اینترنتی بخش زیادی از فعالیت پست کشور را شامل می‌شود و هم‌اکنون ۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است.
۴۰ درصد مرسولات پستی کشور خریدهای اینترنتی است

رمضانعلی سبحانی‌فر روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در طبقه چهارم پست مرکزی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط کنونی خریدهای اینترنتی بخش قابل توجهی از ترافیک پستی کشور را به‌ لحاظ حجمی تشکیل می دهد و بر این اساس زیرساخت های لازم برای ارسال مرسولات پستی ناوگان درون شهری پست به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از این بابت ۴۰۰ دستگاه وانت و ۴۰ دستگاه کامیون خریداری شده است و بعضا از رهسپاری قطار هم برای ارسال مرسولات بهره برده ایم.  
سبحانی‌فر، هوشمندسازی خدمات و فرآیندهای پستی را از اهداف مورد تاکید پست جمهوری اسلامی دانست و گفت: در این راستا ۶ مرکز هوشمند مکانیزه در کشور راه‌اندازی شده است که ۲ مرکز هوشمند تا آخر تیرماه امسال در مشهد افتتاح خواهد شد.
وی توجه به تجارت الکترونیک و راه اندازی دی بازار و روستابازار را از دیگر اقدامات انجام شده در مسیر هوشمندسازی پست برشمرد و گفت: با تحقق هوشمندسازی،  افراد می توانند تحویل بسته های پستی توسط موزعان را از طریق اپلیکیشن نصب شده روی موبایل خود به طور مرتب رصد کنند.
وی گفت: با کاهش مدت زمان ارسال بسته های پستی از طریق اصلاح فرآیندهای توزیع بین‌ استانی، که قبلا در تهران متمرکز بود، کیفیت خدمات پست و کاهش زمان تحویل مرسولات کاهش یافته و بدین ترتیب بار ترافیکی و استقبال مردم از این خدمات در حال افزایش است.

پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و اطلاعات در طبقه چهارم اداره پست مرکزی مشهد افتتاح شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.